Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Igång.

Av Pernilla - 18 januari 2014 20:15


Nu har jag vart igång heeela dagen. Ända sedan kl 9 i morse och än är dagen inte över.

Jag skulle ju vara ledig efter att ha jobbat väldigt intensivt men så blev det inte. Jag hade fortfarande mycket julklappspengar kvar att göra något roligt med, så det gjorde jag/vi.

 

 

Så ca kl 10 for vi upp till Östanvik och plockade upp denna dam. Sen for vi glada i hågen mot "staden".

Första stoppet blev Dollarstore där jag (B) plockade på mig lite smått och gott för att sedan åka vidare till ÖB där det blev ytterliggare några småsaker. Därefter åkte vi en sväng till Jysk för att kolla in sortimentet. Saken är den att jag hade skrivit en liten lapp om saker som jag skulleköpa vilket var 1. vaxduk och klämmor till köksbordet eftersom att jag en gång i tiden bakade bullar och gjorde vita fläckar som inte går bort i den mörka bordsskivan. -.-' .

2. Tvättmedel och burkar att ha tvättmedlet i eftersom att när kartongerna blir blöta av kondensen från fönstret inne på badrummet så löser tvättmedlet upp färgen på fönsterkarmen och får den att flagna. -.-'

 

Och ja en söt vaxduk hittade jag på ÖB, inga klämmor på ÖB dock. Tvättmedel hittade jag på Dollar men inga burkar att ha medlet i, inte heller här några klämmor till vaxduken.

På Jysk tittade vi på ett stort täcke också men eftersom att jag nyligen köpt en säng för X antal papp så kändes det inte som om det var genomförbart än då de kostade mellan 3-6000:- (B väntar också på lön)(Vi vill ha ett täcke som är 180x200 cm typ, med dun. Certifierat sådant där det är garanterat att det kommer från slaktade (döda) fåglar såklart) Och inte heller här fans det några klämmor till vaxduken. Jag började bli liiite trött vid den här tidpunkten. Hur svårt ska det vara att få tag på ett par klämmor?

 

Vi åkte ut till Vinäs en sväng där jag plockade ihop lite saker inklusive alla blommor som jag lämnat och som säkert skulle ha dött om jag inte gjorde det nu plus lite andra saker. Och tänka sig! Här hittade jag klämmor som jag köpt för flera år sedan! Hurra!

 

När vi var på Jysk spanade jag in ett litet soffbord (eftersom att jag inte har något just nu) så vi återvände dit och köpte det innan vi for upp till Biltema för att köpa en lång sladd till bilen och kupévärmaren.

 

 

 

 

 

Detta fyndade jag på våran lilla tur!

Vardagsrumsbordet, två glascylindrar/vaser/ljusstakar/whatever, två glasburkar i olika storlekar med lock, 4 vita djupa tallrikar, två slickepottar i olika storl i roliga kulörer.

Mattan stal jag i Vinäs. ^______^

 

 

Stannade till på Näcken och handlade lite till maten innan vi skjutsade hem liten syster till Östanvik igen.

Vackra,vackra Furudal   

 

 

 

 

 

Några bilder från promenaden till jobbet i fredags.

       

B var sen med att plocka upp mig från jobbet så jag hann nästan ända hem innan han hann ifatt mig.

Han kom från Mora vill säga.

 

 

So long folks!

 
 
Ingen bild

kackmarie

29 januari 2014 09:12

Åh ett sådant bord skulle jag vilja ha! Vad kostade det?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards