Alla inlägg den 14 januari 2014

Av Pernilla - 14 januari 2014 14:47


 

Tror inte att den där färgen var nåt vidare..

Jag ville ha rööödare hår men jaja..

Av Pernilla - 14 januari 2014 13:43


Busy busy.

Tog iaf sovmorgon till kl 10 innan jag gick upp och matade djuren. Satt en stund och tittade på reprisen av Malou och när klockan blev 11 gjorde jag lasagne. Tänkte att det var lika bra att ha det gjort då jag ändå har så mycket som jag måste hinna göra idag på min lediga dag.

Efter det tog jag tag i köket. Plockade och torkade av bordet, torkade rent varenda millimeter av stolarna som sedan åkte upp på bordet, torkade skåpluckor, dammsög och torkade till sist golvet.

Tog paus och åt en liten bit av lasagnen och städade sedan lådan hos djuren och bytte hö, samt maten i skålarna.

Dammsög resten av lägenheten och torkade golvet i hallen. Gjorde ren toaletten och sitter nu med färg i håret. Det ska bli rött rött rött. Inget nytt under solen med andra ord.

Det finns en massa mer att göra men jag vet inte om jag har någon mer lust till att städa idag.. hoppas att jag får det för det behövs verkligen. Måste exempelvis diska lite och göra rent mer inne på badrummet. Men när ska jag då få vara "ledig" och läsa eller göra nåt annat som är roligt eller avslappnande?. Det är väl meningen att lediga dagar ska spenderas så? Men sen blir det ju lätt att allt hamnar på hög när jag jobbar 6 dagar av 7. Då finns det varken tid eller ork till sånt tråkigt som städning och diskning. Orkar ju knappt laga mat efter att jag kommer hem från en 8,5 timmars dag på jobbet.

Men jag tänker iaf hoppas på att det kommer ett sms snart om att paketet från Jotex finns att hämtas ut nere på Oreboden.

Beställde nämligen en hel hög med lampor i olika varianter, har ju bara taklampa i köket i princip och hallen är en aningen mörk utan :P

Så det blev beställt 3 taklampor till hallen, sovrummet och vardagsrummet samt 2 fönsterlampor till köket och sovrummet. (nya alltså, för där sitter det lampor, jag lever inte i ett mörker alltså)

 

Sådär då var håret ursköljt. Kanske bjuder på en bild sen om det blev bra! :P

Tror att jag ska fortsätta min paus med att se på Girls och Bones. Vänta på att B ska dyka upp också efter nattjobb och några timmars sömn där borta i Vinäs.

 

So long!

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27 28
29
30 31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards