Alla inlägg under november 2013

Av Pernilla - 17 november 2013 19:09


Tiden bara rusar iväg och nu har ännu en helg susat förbi.

På fredagen kom yngsta lillebror tillsammans med mamma till Mora (Vinäs) och plockade upp mig kring 10. Första stoppet blev nere på polisstationen där mamma fick agera legitimation för att jag skulle få skaffa ett nytt pass då mitt senaste blev ogiltigt nu i Oktober men eftersom att jag jobbat runt den tiden så kom jag aldrig iväg och kunde göra ett nytt själv. Är det inte ganska fantastiskt att det inte spelar någon roll hur mycket en spänner och suger in ansiktet för när resultatet kommer fram på skärmen ser en tamej tusan inte riktigt klok ut iaf.?

 

Efter polisen åkte vi upp till Noret där vi besökte en massa affärer och jag kunde öka på mitt förråd av både hö och spån. Inhandlade en fågelmatare för solrosfrön och på Dollarstore köpte jag lite smått och gott.

När vi några timmar senare kände oss klara så blev jag skjutsad ut till Vinäs igen där jag fördrev tiden tillsammans med B när han kom hem från körskolan.

Linda dök upp vid 15.30 och med grisarnas nya bur inklämd i skåpbilen styrde vi kosan mot Furudal.

Efter ett stopp på Näcken för lite proviantering (?Jag kanske hittade på ett eget ord?) åkte vi hem till mig och bar in all packning inklusive dyr bur från Tyskland, gjorde varma mackor och satte sedan igång med att montera ihop buren. (Ja just det, Chibi var också med)

 

(Hon ni vet, gris-åsne-gremlins-kaninen)

 

Jag har ingen aning om hur många timmar vi spenderade med att försöka förstå ritningen och skruva, skruva ner igen och byta plats på de olika stålpinnarna bara för att göra om hela skiten igen.

När vi tillslut fått någorlunda ordning på skiten (den är helt vind, bottenlådan vill inte stanna kvar på sina pinnar utan åker ut på ena sidan) så ska vi försöka få på taket.

Och taket är självklart alldeles för stort och går inte att få dit där det ska sitta. Jag har lagt ca 1500:- på en bur som inte ens går att bygga ihop riktigt. JAG BLIR SÅ JÄKLA TRÖTT!

Så nu står den inne i rummet utan tak och ser ut som en låg men överdimensionerad spjälsäng. TYPISKT! :O

 

På lördagen åkte vi till Östanvik och gjorde en raid på vinden i sommarstugan och hälsar samtidigt på spökena som håller sig kvar där.

Åker ner på Näcken och köper lite snacks till kvällen och äter go´middag med cider till.

Emma kommer till kl 21 och vi dricker cider, nånting som hette "Mia", knaprar chips och nötter samtidigt som vi spelar kort och pratar en massa. Så trevligt!

 

Idag är jag inte lika uppkäftig och trots att jag inte blev full igår så är jag ändå "fyllsjuk". Kan ju vara det + förkylningen som pockar på uppmärksamhet i form av öm hals och slem bakom ögonen. Lyckades inte äta något förrän kl 14 idag och när vi åkte bil över järnvägen nere på byn innan Linda åkte hem vid kl 16 trodde jag att magen skulle vända sig ut och in eftersom att det guppade så förfärligt.

Jag kanske har blivit för gammal för att dricka? :P Eller är det kanske ovanan bara?

Hursomhelst så är jag så trött idag och den största delen av dagen har spenderats i sängen med film och serie. Ska bli rent ljuvligt att sova ikväll.

Nu ska jag bara hoppas på att det går någon bra film på tv ikväll och inte göra något mer.

I morgon har jag en stor disk att se framemot.

 

Ja och Chibi blev kvar, hon har flyttat in hos mig (fast ute) på obestämd tid! ^___^

 

(När jag bor i hus nångång så ska jag ha två innekaniner! De är så roliga!)

 

Av Pernilla - 12 november 2013 11:51


Har varit i Mora nu i två nätter. Allt har vart lugnt och skönt men jag kan inte riktigt njuta av "semestern". Det flyter omkring alldeles för mycket skuldkänslor och annat jobbigt för att jag helt ska kunna koppla av. Jag är som en svamp. Jag suger åt mig av alla andras negativa känslor och gör dem till mina egna och det behöver jag egentligen inte för jag har nog med mina egna. Men jag kan inte hjälpa det. Jag är en sån som måste hjälpa, som måste känna ansvar för andra människor och som måste finnas där för dem trots att det gör mig sjuk. Allra helst min närmsta familj. Jag kan tänka mig att det hänger ihop med att jag är äldst i barnaskaran och därför har fått tagit mycket ansvar men också för att jag är tjej och (återigen) ansvar i "ta hand om andra" kategorin har lagts på mina axlar.

De senaste veckorna har varit extremt tärande och det spelar ingen roll hur mycket eller länge jag sover för när jag vaknar igen är jag fortfarande dödstrött. All energi och lust bara sugs ur mig och ersätts med alla dessa skuldkänslor.

 

Jag vet inte hur jag ska orka.

 

 

Av Pernilla - 10 november 2013 16:43

I helgen har Blixten vart hos oss! :D


   

Morgonpromenad på +30 min.


 

På lördagen kom lilla syster förbi och tillsammans tog vi en långpromenad runt Vindförberg på 1 timme och 30 minuter.

Hälsade på hos vikingarna och Blixten fick gå i långlina för att få springa lite och det uppskattades!


 

Idag söndag tog jag med mig B och Blixten på en långpromenad runt Näset genom skogen på 6,89 km.

Långlinan även idag för lite extra frihet!

 

Känns skönt i kroppen nu!

Ikväll drar jag!

 

Av Pernilla - 6 november 2013 10:55


Scrambled eggs står på menyn och jag var visst inte den enda som var hungrig!

 

   

Av Pernilla - 5 november 2013 16:17


Jag vaknade till en grå dag vid 9 men låg kvar i sängen till 10 och tittade lite på tv innan jag hävde mig upp och stoppade i mig en leverpastej-smörgås med gurka.

Ringde bort till den lilla gubben och pratade med frun innan jag drog på mig paltorna och travade efter järnvägen och ner till vandrarhemmet där det kommer en liten gul katt springande mot mig.

Nästan direkt ser jag att det är nåt med den och när jag böjer mig ner för att klappa ser jag att den har ett stort, kladdigt sår rakt under ena örat på "kinden". Lyfta upp katten som inte vill bli upplyft och gå några meter innan den ålar sig ur mitt grepp och landar på marken. Lyfta upp katten igen och samma procedur. Knölar ner katten i ryggsäcken jag har med mig, hinner gå tio meter innan den hoppar ur. BAJS!

Lyfter upp katten igen och kliar den lite bakom örat innan jag återigen stoppar den i ryggsäcken och håller den mot mig vilket gör att jag kommer ända ner till posthuset innan den börjar krångla igen, jamar som katter gör på skräckfilm och hoppar ur. PUST! Vi är ju så nära Oreboden nu där det bor en veterinär eller iaf en veterinärs man. Så jag lyfter upp katten igen och skyndar över vägen och sätter ner den på ett bord alldeles utanför Oreboden innan jag sticker in näsan genom dörren för att se om han är där och det är han men katten hoppar ner från bordet och springer iväg en liten bit. KATTSATE! ;P

Så jag lockar tillbaka den och den kommer ända upp till mig på bron där jag lyfter upp den, får upp dörren och ropar ut honom och han tar genast katten och sätter den i en bur för att kontakta ägaren. PUST.!

 

Och katthårig travar jag vidare ner på Näcken för att låna en roller innan jag knatar vidare till den lilla gubben med fru.

Fikar i några timmar, pratar och har trevligt tills hundarna ska ut. Följer med på en pinkrunda innan jag tackar för mig och får med mig en flaska kråkbärssaft! ^^

Alltså hundarna! Såå sööööta! :D Laika och Smulan absoluta favoriter redan! Längtar redan tills jag ska få vara hundvakt! Hihi!

 

In på Näcken en sväng och handla lite innan jag promenerade hem och 4 timmar senare ligger jag nu på mage i sängen med fläskfilén i ugnen nöjd med dagen.

 

 

Av Pernilla - 4 november 2013 17:39


Jag har haft det bra i Mora.

Inget livsviktigt har hänt utan jag har bara fått koppla av och spelat en massa Sims samt kollat ikapp Grey´s Anatomy. Tittade återigen på "The mortal instruments- City of bones" och gillade den ännu mindre än när jag såg den första gången.

 

Som tidigare inlägg skvallrar om mötte jag upp mamma och Jonas i Rättvik och vi gick till Fricks för att födelsedagsfika lite och fira lillebror som fyller år idag.

Därefter fortsatte vi ner på samhället där jag köpte hårfärg och sedan tog vi en tur in på bolaget och kollade utbudet.

 

Jag och mamma hoppade på bussen och åkte hem till Furudal (  ) där vi gjorde stop på Näcken för att handla lite grann.

Promenerade hem i regnet och satte genast igång med att färga håret. (Mahognybrun med koppar tror jag färgen hette) Vet inte om det syns så väldans mycket. Mest i utväxten isf och kanske att rödfärgen jag hade innan har blivit lite kuvad av det bruna.

Jag har lyckats göra mat och tittat på Witches of east end och nu vet jag inte så mycket mer.

Är rätt trött redan nu då jag inte lyckats sova något vidare under helgen när B jobbat natt. Har lyckats vrida mitt eget dygn några timmar och eftersom att jag inte fick sova nå länge i morse så är jag redigt trött nu när jag blev tvungen att stiga upp redan 8.30 och kanske somnade 2-2.30 inatt.

 

I morgon ska jag försöka mig på att gå och hälsa på hos en liten gubbe som vart inte och pratat på att jag borde komma och hälsa på hos honom och hans fru ett bra tag nu. (ändå sedan i somras tror jag) så det är väl kanske dags nu. Hoppas på bra väder iaf!

 

 

 

Hejsvej!

Av Pernilla - 4 november 2013 15:25


Födelsedagsfika på Fricks idag då lillebror fyller 27!

 

       

Av Pernilla - 2 november 2013 23:21


Jag har blivit sugen på att skaffa några möss.. hähä.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards