Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Helgen.

Av Pernilla - 17 november 2013 19:09


Tiden bara rusar iväg och nu har ännu en helg susat förbi.

På fredagen kom yngsta lillebror tillsammans med mamma till Mora (Vinäs) och plockade upp mig kring 10. Första stoppet blev nere på polisstationen där mamma fick agera legitimation för att jag skulle få skaffa ett nytt pass då mitt senaste blev ogiltigt nu i Oktober men eftersom att jag jobbat runt den tiden så kom jag aldrig iväg och kunde göra ett nytt själv. Är det inte ganska fantastiskt att det inte spelar någon roll hur mycket en spänner och suger in ansiktet för när resultatet kommer fram på skärmen ser en tamej tusan inte riktigt klok ut iaf.?

 

Efter polisen åkte vi upp till Noret där vi besökte en massa affärer och jag kunde öka på mitt förråd av både hö och spån. Inhandlade en fågelmatare för solrosfrön och på Dollarstore köpte jag lite smått och gott.

När vi några timmar senare kände oss klara så blev jag skjutsad ut till Vinäs igen där jag fördrev tiden tillsammans med B när han kom hem från körskolan.

Linda dök upp vid 15.30 och med grisarnas nya bur inklämd i skåpbilen styrde vi kosan mot Furudal.

Efter ett stopp på Näcken för lite proviantering (?Jag kanske hittade på ett eget ord?) åkte vi hem till mig och bar in all packning inklusive dyr bur från Tyskland, gjorde varma mackor och satte sedan igång med att montera ihop buren. (Ja just det, Chibi var också med)

 

(Hon ni vet, gris-åsne-gremlins-kaninen)

 

Jag har ingen aning om hur många timmar vi spenderade med att försöka förstå ritningen och skruva, skruva ner igen och byta plats på de olika stålpinnarna bara för att göra om hela skiten igen.

När vi tillslut fått någorlunda ordning på skiten (den är helt vind, bottenlådan vill inte stanna kvar på sina pinnar utan åker ut på ena sidan) så ska vi försöka få på taket.

Och taket är självklart alldeles för stort och går inte att få dit där det ska sitta. Jag har lagt ca 1500:- på en bur som inte ens går att bygga ihop riktigt. JAG BLIR SÅ JÄKLA TRÖTT!

Så nu står den inne i rummet utan tak och ser ut som en låg men överdimensionerad spjälsäng. TYPISKT! :O

 

På lördagen åkte vi till Östanvik och gjorde en raid på vinden i sommarstugan och hälsar samtidigt på spökena som håller sig kvar där.

Åker ner på Näcken och köper lite snacks till kvällen och äter go´middag med cider till.

Emma kommer till kl 21 och vi dricker cider, nånting som hette "Mia", knaprar chips och nötter samtidigt som vi spelar kort och pratar en massa. Så trevligt!

 

Idag är jag inte lika uppkäftig och trots att jag inte blev full igår så är jag ändå "fyllsjuk". Kan ju vara det + förkylningen som pockar på uppmärksamhet i form av öm hals och slem bakom ögonen. Lyckades inte äta något förrän kl 14 idag och när vi åkte bil över järnvägen nere på byn innan Linda åkte hem vid kl 16 trodde jag att magen skulle vända sig ut och in eftersom att det guppade så förfärligt.

Jag kanske har blivit för gammal för att dricka? :P Eller är det kanske ovanan bara?

Hursomhelst så är jag så trött idag och den största delen av dagen har spenderats i sängen med film och serie. Ska bli rent ljuvligt att sova ikväll.

Nu ska jag bara hoppas på att det går någon bra film på tv ikväll och inte göra något mer.

I morgon har jag en stor disk att se framemot.

 

Ja och Chibi blev kvar, hon har flyttat in hos mig (fast ute) på obestämd tid! ^___^

 

(När jag bor i hus nångång så ska jag ha två innekaniner! De är så roliga!)

 

 
 
Ingen bild

kackmarie

4 december 2013 22:26

Ska du åka någonstans eftersom du skulle fixa pass? :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards