Direktlänk till inlägg 30 oktober 2013

Mora-Vinäs.

Av Pernilla - 30 oktober 2013 16:41


Lite efter klockan 15 kom bussen till busstationen i Mora och jag klev av. Glad i hågen med solen som lyste fint från en blå himmel.

Eftersom att det är höstlov så går inte den vanliga bussen ut till Vinäs och om jag skulle vänta på nästa hade jag fått vänta till 16.30 och det kändes ju inte vidare lockande. Så jag var redan inställd på att få gå ut till Vinäs och det gjorde mig sanningsenligt inte det minsta. Sen den lilla hurtbullen vaknat i mig (för ca 2 veckor sedan) försöker jag hålla suget och viljan till att röra på mig så mycket som jag orkar vid liv och försöker ta vartenda tillfälle i akt att promenera så det här blev ju bara så bra!

 

Travade över övergångsställena och kommer ner mellan "bommarna" vid Saxviken och där står det en liten dam omringad av änder som hon slänger bröd till samtidigt som hon pratar med dem. "Nejmen är ni så hungriga idag, jaaaa".

 

 

 

Jag fortsätter framåt i ganska skön takt och när jag en stund senare kommer in en bit på Zornvägen studsar det plötsligt ett rådjur över ängen på min vänstra sida och bort genom gårdarna som ligger efter vägen.

När jag börjar närma mig "Vinäsvägen" (jag är alltså fortfarande på zornvägen men i slutet av den) krasar det i gruset som ligger efter vägkanten och en lång, smal, gammal gubbe kommer stegande bakom mig. "Hej!" säger han när han kommer jämsides med mig "Vilket fint väder det var idag för en promenad. Det är så skönt i luften!" och sedan stegade han vidare på sina långa älgkalvs-ben i hög fart.

Jag blev "omkörd" av en (minst) 70 taggare. -.-'


Nu sitter jag iaf i B´s soffa med lite mat i magen. Har nämligen inte fått i mig mer än ett par skedar yoghurt innan pga hemsk mensvärk. Fy attsingen! Jag ville helst av allt bara krypa ihop till en boll och dö en smula. Så ont hade jag.

 

Men nu är jag som sagt här iaf och nu ska det blir så skönt att bara slappna av lite på soffan medan B är ute och övningskör och handlar en stooor godispåse till min mensiga kropp.

 

   

 

Och nej 4,5 km är inte så långt men den där biten känns oändlig!

Säkert för att det är mest raksträckor och bara asfalt, asfalt och asfalt.

Pjuh.

 
 
Ingen bild

kackmarie

3 november 2013 17:49

Dutti så! heja heja!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards