Direktlänk till inlägg 26 oktober 2013

Ouch.

Av Pernilla - 26 oktober 2013 23:27


Ptja, dagen började ju iaf ganska bra med en lååång sovmorgon strax intill 11 snåret.

Började med att städa hos marsvinen och ser att det är något konstigt med Sallys nos.. I pälsen ovanför är det alldeles vitt,torrt och flagigt + att lite päls har försvunnit.

Den första tanken är såklart ringorm och jag blir såå trött och en gnutta orolig också. Det är inte bara om jag säger så.

Vi badar marsvinen och det visar sig att också Doris ser lite torr ut ovanför nosen, inte lika mycket som Sally men det är där.

Klipper lite klor och inspekterar nosarna lite mer. Städar iaf lådan och efter att vi torkat dem åker de tillbaka ner i lådan igen.

Har sedan dess hängt på marsvinsforum och googlat både ringorm och preparat för att få bort det.

Och när jag säger att det inte är bara så menar jag det också.. allting måste saneras. Hela lägenheten.

Ringorm är en sorts svamp som smittar via sporer i luften. Så allt måste gnuggas och göras rent med virkon S.

Det behöver såklart inte vara ringorm men jag skulle ju definitivt inte bli förvånad för sånt skit händer ju såklart mig. Jag ska avvakta några dagar och se om det är något som ger med sig och försvinner själv eller om jag ska försöka få tag i Imaverol och bada, bada, bada grisar.

Och nu inbillar jag mig såklart att det är ringorm överallt och självklart har det kliat på hela kroppen sen dess. Mest i hårbotten men där kan det ju klia också för att håret är fett och skitigt. :P

 

Efter det gick vi ner på Näcken en sväng och handlade lite skithuspapper och andra nödvändiga saker.

Köpte en svålbit till vildfåglarna och när vi kommer hem igen ska jag göra ett hål i den för att kunna sätta en tråd igenom för att sedan hänga upp den ute vid talgbollarna och jordnötterna.
Försöker göra ett hål med en kniv mot bänken först med skinnet på baksidan är ju alltid tjockt och segt och det går inte riktigt. Sätter ena handen bakom för att få lite mer kraft i trycket och kniven glider rakt igenom svålen och in i handflatan på mig. Ajajaj. Hur djupt det blev kan jag inte riktigt svara på men det blödde ganska friskt i början. Lillfinger och ringfinger gör ont att röra på och handen sväller lite ut mot lillfingret. Det pulserar, bränner och svider. Som om jag inte fått tillräckligt med skit kastat på mig idag redan.. Det gör riktigt ont ett tag och jag blir lite orolig över att kniven ska ha åkt tillräckligt långt in för att göra illa något i handen men nu har svullnaden och den mesta av smärtan försvunnit. Det gör bara lite ont om jag sluter handen till en knytnäve, spänner ut fingrarna för brett eller om jag råkar komma åt såret.

 

Nu på kvällen har vi tittat på Alien resurrection och sedan klämde B på Gamera 3 men jag tappade intresset efter ungefär halva och hamnade istället här.

Hade planerat att ta en långpromenad idag men efter all skit så tappade jag suget och hoppas på att morgondagen bjuder på hyfsat väder så att vi kan ge oss ut då istället.

 

Nu efter att jag rört fingrarna lite mycket så gör handen ont så jag slutar här!

 

So long!

 

 

Höjden av lathet.

Göra stuvade makaroner sittande..

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28 29 30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards