Direktlänk till inlägg 27 augusti 2013

Städa, städa.

Av Pernilla - 27 augusti 2013 16:20


Sa till B igår när vi la oss att "i morgon ska jag ta sovmorgon och jag tänker inte må dåligt över att sova länge!" men sen vaknade jag kl 10 (inte så sent visserligen) och kände att jag inte kunde ligga kvar längre.

"Tänk på alla som måste gå upp tidigt idag och jobba! Och så ligger jag här i sängen och grisar!!" Tanken var ju god men den tog slut vid 10. :P

 

Gick iaf upp och åt lite rester från igår till frukost och satte mig sedan att spela lite Fallout 3.

Jag och B har spelat "The last of us" nu i några dagar men har inte gjort klart den sista etappen och nu har ju han åkt igen och eftersom att vi spelar tillsammans så kan ju inte jag fortsätta.

Har börjat gilla det spelet mer och mer. Jag är ju en sucker för apocalyps-storys i både spel och film. Skulle gärna läsa några sådana historier också. Tips?

(Håller ju på med en idé för just en sådan historia själv som jag börjat skriva lite på)

 

 

 

Iaf så städade jag hos grisarna, tog in lite nya kvistar och några nävar grönt gräs som jag "stal" från grannens ena vägg. Kan inte fatta att inte sånt gräs vill växa hos mig! Och de mumsade och mumsade nöjda på gräset. Det är så mysigt att sitta och lyssna på dem när de tuggar och tuggar och det går verkligen att höra hur gott det är! De verkar f.ö väldigt nöjda med nya lådan. ^^

 

Nu ska jag försöka skriva lite och sen invänta lillasyster för ris och kyckling middag och sedan frisera henne lite.

 

Bara 4 jobbdagar kvar nu och sedan SEMESTER! En kollega var på mig igår och ville att jag skulle jobba hennes fredag den veckan och idag ringde chefen och undrade om jag ville jobba onsdagen den veckan eftersom att jag bara hade 1 dag schemaladg men jag sa blank nej till båda två. Det är min tur att ha semester nu! Och nu när jag redan planerat och längtat så var det inget snack om saken. Wohoo!

 

Skriva lite nu kanske.. eller läsa.. eller spela mera Fallout 3. Hmhm. Lediga dagar är så jobbiga..

 

 


 
 
Anna

Anna

27 augusti 2013 16:36

Söta små grisar du har :)

http://www.nattstad.se/allthingscreative

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards