Alla inlägg den 8 augusti 2013

Av Pernilla - 8 augusti 2013 09:59


Jag har hittat till en helt fantastisk blogg! www.minasannaord.wordpress.com/

Där finns ett fenomen som heter "flatfilmsfredag" där bloggaren tipsar om filmer med huvudkaraktärer som är lesbiska. (Daaah "flatfilmsfredag")

Jag har aldrig riktigt reflekterad över hur få filmer jag faktiskt sett där huvudpersonen/personerna är lesbiska (homosexuella öht).

När det kommer till romantiska/komedier är huvudpersonerna i princip alltid en kille och en tjej. (heteronormativt) Hetero-personer är ju faktiskt norm i vårt samhälle och det blir så klart när en blir medveten och börjar se sig omkring.

Och det är ju väldigt exkluderande när en får tid att tänkta efter och reflektera lite över allt skit en faktiskt sett. (skrev ju om romantiska/komedier för längesen och problematiserade lögnen de säljer och som vi gladeligen sedan tror, med eller utan skygglapparna på)

 

Så igår när B hade lämnat mig låg jag på mage i sängen eller satt på stolen vid köksbordet och betade av några filmer så det blev "flatfilmsonsdag" för mig. ^^

 

Tänker klämma igång ännu en film nu eftersom att jag inte börjar idag förrän kl 15. Sippadidoda sippadidej.!

 

Smell ya later!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards