Alla inlägg den 3 augusti 2013

Av Pernilla - 3 augusti 2013 23:23


Fy tusan vad trött jag börjar bli på denna äckliga värme nu.

Dag ut och dag in står jag på ett jobb med endast en golvfläkt som försök till svalka, skulle jag våga mig utanför räckvidden för den stackars lilla fläkten tränger svetten genast fram och jag känner mig lika sunkig som innan jag hoppade in i duschen samma morgon. Nej, hösten är så välkommen till mig nu! Med kyla och alla vackra färger! Tror nog att hösten är min favoritårstid..

Kan ju på samma gång erkänna att det ska bli enormt skönt när denna vecka är över, då slår äntligen dammluckan åter igen och lugnet kommer tillbaka till min lilla by och när vecka 32 är här så är det nästan bara urbefolkningen kvar.

Men sen vet jag också att i November exempelvis så kommer det kännas lite tradigt och jag drömmer åter om den kommande sommaren med sin fart och omsättning på människor. Men jaja, vad är väl en bal på slottet?

 

De senaste dagarna har jag vart på ett riktigt uselt humör. Har spottat och fräst åt en av de viktigaste i mitt liv och han har envist klamrat sig fast vid mig och tyckt om mig ändå. När jag kommer ner på jobbet och får lite distans så får jag dåligt samvete och skulle kunna grina, för att jag är så trött, för att jag är så dum och för att han är så fin.

Tror att jag hamnat i en sån där period när jag har ett stort behov av att få vara ifred, helst ensam. Då jag bara kan få koncentrera mig på mig själv och göra det jag har lust med. Eller inte göra någonting alls.

Han åkte hem idag (inte pga mig :P) och nu blir jag ensam i minst två dagar, vilket jag som sagt behöver. Är ledig på måndag och ska inte planera ett jäkla skit. Ska bara finnas och som högst ligga på en filt i skuggan och läsa. Ingenting annat.

Det ska bara vara en må-bra dag och inga måsten ska komma i vägen för mig! Funderar också på att stänga av mobilen, inte öppna datorn, låsa dörren och dra ner persiennerna.. Bara för att poängtera hur onåbar jag är.

 

Dessa små gynnare är frekventa besökare hos mig på kvällarna fast att jag har myggnät i alla öppna fönster och det har nu gått så långt att jag funderar på att ta ut hyra.

 

Inneboende kusin L och terroristkaninen Chibi har flyttat hem till S-sjö igen och nu har Jessie fått flytta ut i Chibis hus och jag har öppnat upp hagen så att hon har en himla massa plats att röra sig på under dagarna.

Men ikväll när jag kom hem från jobbet gick jag såklart ut för att ge henne lite kvällsmat och vad får jag se!? Jo, hon har grävt ett djupt jäkla hål i min gräsmatta! Så djupt att t.o.m Chibi ligger i lä. Vad trött jag blir. Gör de så för att de har tråkigt? Kan jag göra något för att förhindra grävandet?

 

Har i dagarna två börjat läsa en blogg som jag blev tipsad om (http://jonnajinton.se/) och jag rekommenderar verkligen att ni går in och kikar på den! Det är äkta livskvalité! Så modigt att det inte finns. Bläddrade ända längst bak i arkivet och började läsa och nu är jag fast!

 

Kanske dags att avsluta här, jobb i morgon igen. Men först en mumsig bild!

 

 

 

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13 14 15
16
17 18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards