Alla inlägg den 11 juni 2013

Av Pernilla - 11 juni 2013 23:34


Nu har sommaren äntligen kommit på allvar.

Byn kryllar av "hockey-ungar", chefen visslar Idas sommarvisa på jobbet och jag jobbar flera dagar varje vecka. Den är så efterlängtad! Äntligen kan plånboken lägga på sig lite i några månader så att jag förhoppningsvis ska kunna få ihop det under den kommande vintern.

 

Hittills denna vecka har jag jobbat två dagar och har onsdagen ledig bara för att på torsdag återvända ner på byn och ställa mig bakom det årliga hamburgeståndet som ploppar upp i samband med skolavslutningen i kyrkan.

 

Sen jag skrev sist har det inte hänt så förfärligt mycket. B har förgyllt mina dagar med sin närvaro och jag har flyttat in sängen lite mer permanent i vardagsrummet i förberedelse för att kära kusin L ska komma och bo hos mig i år igen. ^^

Marsvinen har fått spenderat tid ute i hagen dagarna det har varit möjligt och när jag kommit hem från jobbet har vi tittat på Arne Dahl- film eller någon mysig serie.

Ätit god mat och bara haft det bra helt enkelt.

Kusin L var förbi på söndag förmiddag tillsammans med killen och jag hjälpte henne att färga håret inför studenten. Det var kul att få prata och krama lite på henne. ^^ Ser verkligen fram emot sommaren!

 

I morgon på min lediga dag ska jag väl mest fixa lite här hemma. Mest sånt som faller lite i glömska när jag jobbar så mycket som jag faktiskt gjort de senaste dagarna.

Ska bla spika upp mina fina näver-krukor ute som farfar gjort och trycka ner två fina blommor i dem. (kort kommer förmodligen)

Som alltid finns det nog tid för att köra några tvättmaskiner och städa lite allmänt överallt.

 

Ska njuta lite xtra och smälla i mig lite sill och färskpotatis som tröst då B lämnar mig i morgon pga monster-vecka och utöver det tänker jag inte göra så mycket mer. Det kommer förhoppningsvis bli en väldigt lugn och skön dag.!

 

Hejsvej leverpastej

 

 

 

 

Ovido - Quiz & Flashcards