Alla inlägg den 6 februari 2013

Av Pernilla - 6 februari 2013 21:32


Såg alldeles nyss Uppdrag Granskning på kanal 1 där de tog upp kvinnohatet som fullständigt svämmar över på internet i allt från bloggar till olika hemsidor (facebook, olika forum och sånt) där vem som helst kan lämna kommentarer.

Det rör sig om dödshot, hot om att bli våldtagen och andra kränkningar mot kvinnorna. Det finns personer som lägger ut adresser till dessa kvinnor som har en egen åsikt och som vågar yttra dem, för att skrämmas. Polisen gör tydligen inte så mycket och allting känns bara så jävla slappt.

Det är ingen som reagerar, ingen som vill ta ansvar.

 

De intervjuade en av killarna som skrivit något väldigt kränkande till Julia som ifrågasatte HM som tryckt ansiktet av Tupac på en tröja. Hon undrade hur ett företag som HM kunde trycka ansiktet på en man som suttit i fängelse för att ha begått ett sexuellt övergrepp på en kvinna och undrade samtidigt hur de trodde att den kvinnan skulle känna det när hon möttes av den här tröjan som glorifierar honom.

 

"Hon får ju tänka på vad hon skriver..."


Sa den här killen de intervjuade, som själv hade skrivit väldigt kränkande om Julia....!?

Saaay whaaaat? O.o

Julia ska tänka på vad hon skriver när hon ifrågasätter företaget HM?, hon har alltså inte skrivit något om Tupac som person utom att påpeka att han är dömd för att ha begått ett sexuellt övergrepp. Och den här killen tycker att Julia ska tänka innan hon skriver. Han kanske ska ta sitt eget råd ist?

Alla som skrivit kränkande eller hotfullt skyller på varandra "Det var ju inte bara jag som skrev" "Det är ju bara facebook, det är bara text" "Jag menade det ju inte på riktigt" Vad är det för fel på folk undrar jag?  

Jag tappar verkligen hoppet om framtiden när jag ser det här.. Vad är det som ska till?

 

Varför, varför, varför?

 

Och samtidigt blir jag så glad i hjärtat av att de här kvinnorna inte ger upp och fortsätter sitt viktiga arbete! Att de inte låter sig skrämmas av dessa vidriga "människor".

Usch!

 http://www.svt.se/ug/hotades-att-stenas-och-valdtas

Titta och förfäras!

 

Av Pernilla - 6 februari 2013 16:30


Tog tjuren vid hornen och masade mig ner till Näcken genom snön..

Blir inget Mora iaf. Jag  blev tillfrågad förlossnings-jour av en kollega och trodde i min virriga hjärna att det gällde nu i början av veckan men det visade sig att det var nu i helgen. Men det gör inget, jag är bekväm hemma iaf. Slipper pulsa i snö, slipper stå i kall blåst och vänta på en buss som aldrig kommer, slipper försöka undvika galna hippiegrannar som är både fulla och höga samtidigt.

Det gör inget! Hjärtat blev på nåt vis lite lugnare nu. Nu kan jag stanna hemma och äta gott ist! :D

Och jag börjar redan ikväll med lite mörk choklad och pepsimax! ^______^



Av Pernilla - 6 februari 2013 14:38


Jag vet inte vad jag vill skriva.. Men det var någon dag sen sist jag skrev så iaf en liten uppdatering är väl på sin plats.

Sen jag jobbade sista dagen har B varit här hos mig och vi har inte gjort så mycket annat än att spela tv-spel. Det har bara varit lugnt och skönt.

Jag har följt med pappa till Orsa och hälsat på min lilla farmor som skulle få besök av media lite senare så vi blev inte där så länge. Men det var ändå tillräckligt för att se så att allt var bra med henne.

I morse åkte B igen och jag är nu ensam kvar och blir också det tills i morgon då jag hoppar på bussen och åker till Mora.

Känner mig i behov av lite nattlig närhet just nu och eftersom att han jobbar monstervecka så blir det jag som får flytta på mig.

Jag hatar att jag inte har ett körkort och en bil, allt skulle vara så mycket enklare då om man tänker på djuren och så. Det skulle bara vara att stoppa in alla i bilen och dra iväg..

Kan jag inte få byta kropp ett tag så att någon med rätt driv kan hoppa in i mig och fixa körkort till mig, kanske börja motionera lite också så att det kommer igång lagom till att jag återvänder till kroppen!? :P

Det skulle vara fint. Eller tänk om det kunde vara lite som i Matrix- filmerna. Att man kopplar upp sig till en dator som sedan bara kör in kunskap om olika grejer rakt in i hjärnan och så kan man allt bara sådär efter ett knapptryck! Super!

 

Jag borde ta mig ner till Näcken och inhandla lite mer färsk mat till svinen eftersom att jag åker i morgon och ska ha djurvakt men jag vet inte om jag orkar. Har ingen lust alls.. Ska nog se över vad som finns i kylskåpet om det verkligen behövs först.. :P

 

Har kört lite tvätt men ska köra en maskin till med sängkläder innan morgondagen och sedan packa lite smått..

Uuusch jag oooorkar inte.. eller jag har rättare sagt ingen lust att göra nåt alls idag..

Gå i ide? Ja tack!

Ovido - Quiz & Flashcards