Alla inlägg under januari 2013

Av Pernilla - 25 januari 2013 08:44


Uppe med tuppen fast att jag haft möjlighet att sova ända till 9.

Ska åka hem idag och har ingen lust alls med det.. för det första är det -21 grader ute och för det andra är det -21 grader ute..!


Och om det är så kallt här så är det säkert -26 i Furudal.. och jag måste gå av nere på byn och plocka ut ett paket på Oreboden. Innan jag åkte hemifrån gick "huvudet" på dammsugaren sönder.. -.-'

Så ett nytt sånt beställdes för några hundra.. inte min vecka riktigt..

Jag är trött och egentligen inte det minsta hungrig men eftersom att jag inte kommer kunna äta efter kl 12 om jag inte äter nu så kommer jag svälta ihjäl så jag ska tvångsstoppa i mig lite pannkaka innan avfärd. 

 

Catch ya later.

 

Av Pernilla - 24 januari 2013 18:32


 

Det är jag.

 

Ignorera mitt tidigare inlägg som lyckligtvis är borta.

Det var inte jag som skrev, eller jo det var det men det är inte så jag känner egentligen.

Jag vill.

Men jag är trött på att försöka eftersom att inget händer.

Samtidigt är jag rädd för att lyckas för att jag kanske egentligen inte förtjänar det.

Jag kanske skulle vara dålig på det.

Jag kanske skulle göra fel.

Varför kan inget bara få vara enkelt?

Varför kan inte jag vara som en frögurka? 

Och samtidigt kommer jag inte ifrån vetskapen att allting är skit i världen och vill jag verlkigen utsätta en potentiell generation för det?

Fast den verkar ju å andra sidan inte vara så himla potentiell heller.. 

 

 

Ignorera mig, jag vet inte vad jag säger.. 

 

 



Av Pernilla - 23 januari 2013 19:27



Idag har B vart ledig och precis hela dagen har gått åt till att sitta naken i soffan under ett duntäcke och bara titta på en massa avsnitt av Jericho!

Vi försökte oss på en stek i ugn tidigare men den tog tamejfan heeela dagen att göra så det skippar vi nog nästa gång.. dessutom var den fortfarande lite röd när vi inte orkade vänta längre och åt den iaf.

Nu är han på affären och handlar lite, jag orkar inte med att stå emot sockerabstinensen just nu så det kommer nog komma med lite Mars till mig. 

Det känns som att jag är hungrig hela tiden, som om jag inte äter tillräckligt eller nåt.. brukar ha sådana perioder lite då och då men det är jobbigt. Blir nog lite pannkaka till kvällsmat.

De ringde från jobbet idag igen och jag blev erbjuden jobb på måndag vilket jag såklart tog men det gör min vistelse här kortare så det blir till att åka hem på fredag igen. B kommer förhoppningsvis när han slutat jobbet då om han lyckas fixa en chaufför.

 

Det här blev ett väldigt osammanhängande inlägg men screw it!

 

Ps. Jag ska bli nudist i nästa liv! ^___^ 

 

Av Pernilla - 22 januari 2013 19:11


Har bara hunnit vara här över natten och har redan fått förfrågan om jobb hemifrån.. -.-'

Jag ska väl eg inte bli förvånad heller, det verkar ju bara hända mig.

 

Har inte gjort så himla mycket heller.. tittat på lite missade serier och börjat på en ny nämligeh Jericho, tillsammans med B.

Har under dagen när han jobbat tittat på film, Looper och Lawless. Riktigt bra båda två!

Tryckte nyss i mig ett gäng räkor och ska väl titta på lite Private practice eller läsa tills klockan slår midnatt och prinsen kommer hem.. ;P

 

So long. 

Av Pernilla - 21 januari 2013 00:23


Klockan är mitt i natta och jag har redan börjat förbereda lite för avfärden i morgon.

Åker hem till B och blir där större delen av veckan om allt faller på plats, husvakt/djurvakt blir så klart E. ^^

Och jag är mycket tacksam!

 

Så nu har vi precis haft lite spa här och fixat klorna på svinen samt att jag upptäckte att Doris börjat få pyttesmå förhårdnader på framfötterna så dem har jag klippt bort och smort in med rapsolja så att hon ska bli mjuk som en bebisrumpa.

I morgon blir det att städa bolådan och fixa upp lite här hemma innan väskan packas och bussen bestigs.

Känns skönt att få komma bort lite grann.

 

Uppdaterar säkert inom kort!

 

 

Grönbete.

Detta kan jag garantera att vi alla längtar efter!

Av Pernilla - 20 januari 2013 16:39


 

Notera fäflugorna uppe i det högra hörnet!

Av Pernilla - 19 januari 2013 15:33


Gick ut i boden tillsammans med B för att ta in den gröna buren och vad händer?

Jo så fort jag tar i bottenlådan och försöker få fram den så går den i tusen bitar! Den jäveln har mage att frysa sönder nu när jag ville göra om i vardagsrummet! Så det kan jag ju bara glömma för tillfället.. Antingen ska jag köpa en dyr jävla bur för minst 1600:- eller så behåller jag den stora och får lite mindre plats.. ?

Har iag gjort fint i buren och bytt ut lite saker åt undulaterna så den ser väldigt hemtrevlig ut iaf.

Kommer en bild i morgon när det är bättre ljus.

 

Todeloo.

Av Pernilla - 19 januari 2013 11:18


Idag kunde jag sova ut till kl 11.00 i en kompakt tystnad (om vi bortser från snarkningarna som B framanar), inga finkar som tutade vid 9 tiden och väckte en, inga vaktlar som kukelikuade tidigt på morgonen, inte ens lite prassel i bottenmaterialet på buren.

Bara tystnad.

Undulaterna ser så ensamma ut i den stora buren nu, jättemycket plats på bara två stycken. Det ser så öde ut och det är såå tyst, t.o.m på dagen!

De blev alltså hämtade igår på eftermiddagen och samtidigt som det känns lite tråkigt så är det så skönt. Så lätt om hjärtat för att jag vet precis vart de hamnar och hur de kommer få det. Skulle inte kunna bli ett mycket bättre ställe. Att det dessutom är en plats med utbildningssyfte, där fåglarna kommer ingå lite i utbildningen gör det bara så mycket bättre!

Jag vet för det var därifrån jag köpte Grå.   

Jag vet hur mycket plats de kommer ha att röra sig på och att de kommer ingå i en liten flock med flera av sina artfränder. Himmelriket för små fåglar!

Så nu är de borta och jag få börja fixa lite inne i vardagsrummet för att skapa lite mer plats.

Det kommer bli så bra. Undulaterna kommer få en bättre plats i ett av fönstren och den gröna buren (om det nu går att sätta ihop den) kommer att vara öppen dygnet runt så att de kan flyga runt så mycket de bara vill. Det kommer bli toppen!

 

Igår jobbade jag lång dag och hade ont i huvudet precis hela dagen och fram emot kvällen.

Stoppade i mig både Panodil och senare Bamyl (?) och de hjälpte i kanske 30 minuter innan huvudvärken var tillbaka.

Misstänker därför att det var någon lättare migränattack som trängde sig på.

Var helt slut redan 12 på dagen, alldeles varm och seg i huvudet. Hade jag lagt mig ner då hade jag somnat direkt.

Blev erbjuden att jobba idag också men eftersom att jag mådde som jag mådde igår så blev det inte så. Idag vaknade jag med halsont istället och huvudet känns lite jobbigt. Som att huvudvärken ligger och väntar runt nästa knut, redo att slå klorna i min arma skalle. Så vi får se hur mycket jag verkligen orkar ta tag i idag..

 

Eftersom att min älskling är här blir det mest lugn och mys idag, massa film och god mat (som han såklart får laga) ;P

Han måste väl få ta hand om sin kära Pernilla någon gång han också!

 

Får se hur dagen fortlöper och om jag kanske uppdaterar med en liten bild ifall det blir som jag vill med ommöblering/förflyttning av fåglar och marsvin.

 

Hejhopp lille snopp!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards