Alla inlägg den 16 januari 2013

Av Pernilla - 16 januari 2013 21:01


Jag har ett tvångsbeteende när det kommer till räkningar.

Så fort det dimper ner en i postlådan, det spelar ingen roll om jag så har på mig att betala den till i slutet av månaden eller kanske nästa månad, jag gör det direkt.

Jag kan inte låta bli, jag tål inte om det sitter en obetald räkning på kylskåpet.

Och jag förstår inte varför jag är eller gör så för inte ens min mor är så extrem och hon är extremt noga när det kommer till sånt. Men jag kan inte vänta till slutet av månaden, det bara går inte. Då sitter den där vita papperslappen med en summa i stora svarta tryck där och närmast hånar mig. Jag mår dåligt av att den sitter där och stirrar mig rakt i facet så fort jag går förbi. Lika bra att göra sig av med den direkt och in i pärmen med den så finns den inte längre, då behöver jag inte tänka på den nåt mer.

Så nu idag har jag betalat min hyra, som jag alltid gör samma dag som lappen landar i lådan, fast att den inte behövs betalas förrän den 30 Jan.

 

Är den nån mer som gör som jag?

 

Gick snabbt att jobba idag, kom hem för 30 minuter sen skulle jag tippa på.

Promenerade hem längs järnvägen med ficklampan i högsta hugg, önskande att jag skulle få se en glimt av vargen som har flyttat in i byn men inte det nej.

Varför får alla andra se den utom jag? Det är faktiskt lite orättvist!

 

Så nu har jag stoppat i mig en burk fiskbullar och planerar att slå på dumburken bara för att se vad det är för skit som erbjuds ikväll innan jag kilar in i sovrummet med boken och kryper ner under duntäcket. ^^

Fick f.ö den efterlängtade smörgåstårtan idag, mumsigt!

 

Hejsvej leverpastej

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards