Alla inlägg den 15 januari 2013

Av Pernilla - 15 januari 2013 17:23


Läste ganska nyligen ut ännu en bok som rubriken skvallrar om.. "Beautiful creatures".

Helt ok bok, författaren är duktig att skriva och texten är väldigt detaljerad.

Men jag vet inte jag.. Jag ville ha något mer antar jag eller så var jag bara inte på humör att läsa den egentligen. Det saknades något och att den var på 563 sidor gjorde ju absolut ingenting bättre.. Nej, är osäker på om jag ens kommer köpa fortsättningen.

 

Annars idag har det inte varit så mycket fart. Känner inte för någonting just nu tror jag.

Jag skulle utan tvekan kunna tänka mig att gå i ide de kommande tre månaderna och vakna upp nångång i Maj när våren är på intågande med sol, knoppar och fågelkvitter.

Som jag längtar efter det! Tänker nog göra allvar av förra årets funderingar om en dagbädd ute på altanen där jag kan ligga på de lata dagarna i skuggan och bara glida ner i böckernas underbara världar!

 

Började såklart på en ny bok när den förra tog slut och näst ut blev Nicholas Sparks "The last song". Kände att jag behövde något lite simplare att försvinna ned i den här gången.

Inte behöva tänka så mycket utan bara flyta med i handlingen.

 

Min finaste har lämnat mig ensam här nu igen och det behöver jag väl inte ens tala om att jag inte tycker om.

Blir så matt av att ingenting är som jag vill.. men jag vet ju att det hänger på mig själv egentligen.

Vill bara att det ska bli varmare väder så att skiten utanför smälter bort och gör vägarna bara igen..

 

I morgon är det jobb på schemat om allt fortlöper som det gör just nu. Har de senaste dagarna vart lite knepig i huvudet och haft ont till och från. Varken orkar eller har lust att bli sjuk.

 

Men jaja, jag har en köttfärslimpa att stoppa i mig så jag ska väl vara glad!

Skapa flashcards