Alla inlägg den 7 januari 2013

Av Pernilla - 7 januari 2013 23:42


Idag har jag varit totally and utterly free!

Jag sov ända till 10.30 (och fick såklart dåligt samvete över det, måndag och allt) så jag tvingade mig själv ur sängen på direkten och tog itu med den försummade lägenheten pronto.

Började med sovrummet där jag plockade ihop och stoppade bort, dammsög, torkade ur fönstret och bytte gardiner.

Städade därefter bort julen och tog ut min fina turkosa matta som B spillt kaffe över och förstört och dammsög sedan hela lägenheten. Satte igång en tvättmaskin och diskade hälften av disken, gjorde mat och tittade på Sex and the city + filmerna resten av dagen.

Jag vill ju inte "ta ut mig" och städa hela skiten på direkten.

Så nu ligger jag här med ett fin fint sovrum och övriga hemmet i ett enda kaos.

Men det är lugnt. Jag är ledig i 8 dagar till, jag tror nog att jag har tid!

Funderar f.ö på att be hyresvärden att ta bort antingen frys och kylskåp eller spis så att det får plats en diskmaskin. I´m in desperate need! Plusset skulle väl vara att det antingen inte finns någon mat här eller att det inte går att laga till någon mat samtidigt som jag kanske skulle kunna bli smal. Nåja lite mindre tjock iaf. ;)

I morgon kommer B tillbaka och så får vi väl se vad som händer. (jag hoppas att Jotex-paketet kommer iaf!)

På onsdag ska jag iaf ner på jobbet och smälla i mig "viberomursäktsmörgåstårta" som det bjuds på, vilka som bjuder låter jag vara osagt.

 

Nu läsa lite och sedan sova!

I morgon åker hårdhandskarna på igen!

 

Natti natt!

 

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards