Direktlänk till inlägg 1 januari 2013

Ett helt nytt kapitel.

Av Pernilla - 1 januari 2013 17:47



Så började ett helt nytt år igen. Lite som en bok full av tomma sidor som bara väntar på att bli fylld av allehanda händelser, bra som dåliga.

Jag ser fram emot 2013, det känns ända nere i tårna att det kommer bli ett intressant år fyllt med nya upplevelser och lärdomar.

 

Igår kom jag tillbaka från Mora och landade hemma hos E kring 18.30 för trerättersmiddag och några flaskor Asti.

Förrätten bestod av vårrullar som jag och M fick rulla. Jag som var förstagångenrullare fick in snitsen redan efter tredje rullen och därefter gick det rätt snabbt.

Huvudrätten var kycklingfileér fyllda av parmaskinka och mozarella och till det serverades ugnsrostade potatisar och grönsaker med en utomordentligt god rödvinssås gjord från grunden.

Till efterrätt blev det cremébrulé (?) och senare på kvällen rena chokladbomben med vispad vaniljgrädde (kommer inte ihåg vad den efterrätten hette..)

Till allt det goda drack vi 3 Asti- flaskor och jag är glatt överraskad över att jag faktiskt tyckte om det vinet(mousserande), rent ska väl tilläggas. :P

Kring tolvslaget samlades vi ute på bron och så tittade vi på alla rislyktor och raketer som for mot himlen.

En mycket trevlig kväll och jag kom hem kring 01.30 och somnade vid 02.30

 

Lyckades idag sova ända till 11.30 (vilket jag väl var värd!) med en huvudvärk som kändes som om den på egen hand skulle klyva mitt arma huvud.

Med två alvedon i magen hamnade jag i soffan med en "Maffiaboss-pizza" (jo den hette faktiskt så!), en kyld pepsimax, sourcream och onion chips och 2 Studio Ghibli filmer. (Howl´s moving castle och Spirited away)

Finns inga tecknade filmer som är lika bra som de som kommer från Ghibli.

Designen, detaljerna, färgerna och känslan slår allt annat! Det märks verkligen att dessa filmer är gjorda med kärlek.

 

Så nu ligger jag här på mage i sängen i väntan på att klockan ska bli 19.30 för jag har blivit övertalad att gå på "Hobbit" i Mora ikväll. Fast att jag är såå trött och känner att jag nog behöver någon alvedon till. Men vad gör man inte för familjen.

 

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga för att summera 2012 heller.. världen gick tydligen inte under (fast vi har ju en ny chans i början på Feb), jag har jobbat och klarat av att leva av mig själv i en egen bostad, jag lyckades tappa 12 kg som jag sedan gick upp 11.9 av igen, jag hann läsa 38 böcker under året (iaf om man ska tro boktipset där jag är medlem) och jag planerar att läsa minst 50 det kommande året, jag har insett hur mycket jag älskar min fina B   , hur djupt de känslorna rotar sig och hur de bara växer sig starkare hela tiden.

Stort sett har det varit ett bra år men 2013 kan nog bara bli bättre!

Några fåniga nyårslöften ägnar jag mig inte åt för löften är väl i grunden till för att brytas? Jag tänker inte lova något men jag tänker göra mitt bästa i allt jag tar för mig.

 

Det här kommer att bli bra!

 

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

kackmarie

1 januari 2013 18:49

Härligt inlägg!
Så gott det lät med all mat o jox. Berätta vad du tyckte om Hobbit sen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards