Alla inlägg under december 2012

Av Pernilla - 10 december 2012 14:06


Här sitter jag vid mitt köksbord och tittar ut på vintervärlden där stora flingor dalar ner.

Har för en stund sedan skickat den fina med bussen pga jobb och sitter nu själv i ett städat hem och väntar på Emma som ska åka med mig till Orsa och hämta ut ett paket som har skickats till Ica där av alla jävla ställen. Orsa liksom! Hallå!?

Och sedan blir det vidare till Mora och Magazinet och Maxi förhoppningsvis för nu blir jag borta ett par dagar och ska bara ta det lugnt.

Läsa en massa, äta god mat och förhoppningsvis få en massa nyttig inspiration till mitt skrivande. Känner mig taggad!

Vill åka nu nu nu ! :D

 

 

 

Av Pernilla - 8 december 2012 23:07


Jag har en sån obeskrivligt stor lust att skriva, skriva, skriva och skriva lite mer!

Dygnet runt och hela tiden!

Det finns några små ideér men det börjar kännas som att det är lite tomt på ämnen, allt har ju blivit skrivet om redan..

Och jag vill ju inte känna mig som en jäkla copycat eller nåt..

Jag behöver nåt nytt, nått fräscht, men det är svårt.

Vet inte ens om jag egentligen har ron att skriva.. jag är så himla stressad över livet i allmänhet redan och då är det svårt att slappna av på riktigt och låta inspirationen flöda.

Jag kanske borde sätta mig på ett café någonstans med en kopp te och något gott att tugga på och bara känna in världen runt mig. Omgivningen.


Enough ´bout that.

 

Idag har jag jobbat mig fjärde dag och det ska bli så skönt att jobba sista dagen på ett tag i morgon och sedan vara ledig.

Jag trivs nog egentligen ganska bra med hur jag har det rent arbetsmässigt, jag önskar bara att timlönen var den dubbla eller trippla så att jag inte behövde jobba mer för att klara mig. Usch för det!

 

Sova snart!

 

Bye bye then!

 

Av Pernilla - 7 december 2012 22:44


Tror det var riktigt längesen jag sov så här dåligt som jag har gjort de senaste två nätterna.. Inatt la jag mig för att sova vid kl 01.00 men somnade inte förrän den var närmare 02.00 och sen vaknar jag kl 04.00 igen av att det kittlar i vänstra näsborren, då har jag helt sonika börjat blöda näsblod bara sådär av ingen anledning alls.. ?

Ja då fick jag ju lov att gå upp och köra in en tuss i näsan för att få stopp på blodet innan jag kunde lägga mig i sängen igen och försöka somna om.

Minns att jag drömde något ganska konstigt precis i samma veva som näsblodet dök upp..

Jag stod bredvid någon (är 99% säker på att denne någon var en ljushårig kille) framför en stor skärm som var uppdelad i mindre små rutor där det spelades upp olika händelser i varje ruta. Förnimmer lite svagt att det kan ha varit olika episoder i mitt liv, sånt som har hänt och sånt som ska hända. Det kanske var "någon" som inte ville att jag skulle se? Att det var därför jag började blöda näsblod och vaknade för att inte spoila framtiden? Dumt isf, jag skulle gärna vilja veta vad som väntar..

 

 

Emma djupt försjunken i pepparkaksbyggets värld.

 


Dagen blev ju dock bättre och vid kl 12 kom min fina till mig så att vi kunde pussas i lite drygt 30 min innan jag fick lov att pylsa på mig kläder och bege mig ner till arbetet genom snön.

Det har varit "julbord" nere på affärn idag och massor av människor har varit in och handlat. Tiden har gått riktigt snabbt och till lunch blev det denna lilla nätta tallrik.

 

 

Mmm så gott! Ser fram emot jul med min älskling!   

 


Så nu har jag kommit hem igen och han ligger såklart och snarkar i sängen här intill efter nattjobb. Stackarn.

Och jag som vill prata.. jag som behöver prata med honom.

Är det inte lustigt att varje gång man vill prata om något som är viktigt, eller iaf känns viktigt ska det bli vid tillfällen där man egentligen inte har tiden till det pga att man måste åka snart eller när den andre har jobbat natt och är så trött att han får lov att kämpa för att orka hålla ögonen öppna?

Varför är det så?

 

 

Fina julstjärnan jag har unnat mig och mitt köksfönster!

 

Av Pernilla - 6 december 2012 21:44


Det är säkert inte så längesen som jag upplever att det var sen jag uppdaterade sist men det känns nog ändå så eftersom att jag inte setat vid en dator på några dagar.

Har sedan jag skrev sist inte gjort så väldigt mycket..

Läst ut två böcker sen min senaste laddning från Adlibris och har sedan byggt pepparkakshus med min trogne vapendragare Emma.

Vi ska ju som sagt ställa upp i någon tävling nere på bageriet och eftersom att jag inte vill spoila allt så får jag vänta med att lägga upp bilder till på lördag iaf.

Har inte så jättemycket att berätta om men kände att en liten uppdatering var på sin plats.

Jobbar 5 dagar på raken nu och är väldigt trött i kroppen ikväll.

Ska ligga i sängen tills ögonen klappar ihop av trötthet med näsan i bok 4  i The mortal instruments serien. ^^

 

I morgon kommer min fina!   

 

 

Av Pernilla - 4 december 2012 07:59


       


Promenad ner till Näcken i -21 grader igår för lite handling.

Allt blir vitt.

Nu sitter jag här i köket och njuter i ljuset av min fina nya stjärna i fönstret, B har tagit bussen tillbaka till Mora och jag planerar att krypa ner i sängen under det varma täcket och bara läsa heeeela dagen.

I morgon är det jobb!

Av Pernilla - 1 december 2012 17:34


Skön dag.

Sov till kl 10 ungefär och gick upp för att göra rent hos svinen, duschade efter det och sedan ringde pappa och talade om att de skulle komma och plocka upp mig om en stund för ett litet besök hos farmor.   

Det var ett tag sen nu och jag blir sjuk av skuldkänslorna som hopar sig inom mig.

Har bestämt mig för att försöka hinna ringa henne iaf 1 gång i veckan framöver så att jag ska slippa känna så. Och ja jag vet att hela ansvaret inte ligger på mig, att hon också har en telefon som det går att ringa från men det hamnar ändå på mig på nåt sätt eftersom att hon sitter fast på det där jävla stället som hon inte vill vara på. Argh!

 

Så ett besök hos henne ledde till lite sen lunch/tidig middag på Bykrogen i Orsa där jag stuffade mitt face med en pasta Bolognesé som var så stark att det hettade i käften när vi gick där ifrån.

Stop på Ica i samma stad innan vi vände kosan hemåt igen.

Har försöka göra iaf liiite juligt (fast att jag egentligen inte bryr mig) med att hänga upp min fina glaskula med frostade snöflingor i köksfönstret. Så nu hänger den där så fint och lyser med sitt gula sken. ^^

 

Nu ska jag spendera kvällen i en trasig soffa med en stoooor förpackning chokladbomb-glass och titta på dålig film, alternativt läsa!

Hmm decisions decisions.. :P

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards