Alla inlägg under december 2012

Av Pernilla - 21 december 2012 00:40


Hej hå, hej hå å jag ja jobbar på!

Sover som ett jäkla arsel på nätterna.. fattar inte vad problemet är.. kan inte somna förrän det nästan är morgon och är svintrött sen när jag tvingas gå upp tidigt för att bege mig till jobbet. Och det spelar ingen roll hur tidigt jag går upp, jag somnar inte förrän 2-2.30 iaf. Jag blir så trött på mig själv ibland. Och jag borde vara väldigt trött efter långa jobbdagar men inte!

 

Har en ganska lång jobbvecka nu, i morgon blir det dag 3 av totalt 6 på raken. Blir fint i kassan när det är dags för löning. Ska jobba min första julafton någonsin! StorhelgsOB! Woopwoop!

 

Klockan är redan 00.45 och jag har setat och tittat klart på säsong två av Sex and the city.Tror inte jag har mer än så och planerar att köpa hela boxen vid ett senare tillfälle.

I morgon innan jobbet måste jag ställa mig och göra småost som jag ska ge bort i julklapp till en kollega, fick nämligen en rulltårta av henne igår! :D

samt att jag måste kuta förbi Oreboden på vägen ner till arbetet och plocka ut ett paket som innehåller lite julklappar till diverse löst folk.

 

Det springer vargar på byn. Jag vet att det är fel att de kommer in i byn och är så pass närgånga men jag tycker samtidigt att det är lite spännande på nåt vis! Tänk att få springa på en bara sådär mitt i byn! Superhäftigt!

Att de inte fattar att de ska hålla sig i skogen, det kommer garanterat bli problem..

 

Nej, skriva lite och sen försöka sova! Sovmorgon i morgon. Eller nej just det, jag skulle ju göra ost.

Tur att jag är så pass framåttänkande att jag iaf gjorde morgondagens lunch nu på kvällen. Aaah fiskbulle och potatis.

 

Nighty night.

 

 

Av Pernilla - 18 december 2012 07:14


Jag bailade just från min tandläkartid i eftermiddag.. couldn´t do it today.

jag vet inte ens vad jag gör uppe så här tidigt mer än att det blev ofantligt tomt i sängen när min fina B försvann från min sida för en stund sedan.

Dessutom har jag nog inte sovit i mer än 5 timmar inatt så jag får väl igen för att jag är uppe och skrotar så här tidigt..

Linda kommer senare idag och det ser jag fram emot. Hon skulle ha mött mig i Rättvik men eftersom att jag är en tönt och inte ska dit iaf idag så tar hon sig väl hit själv förr eller senare.

Tror jag fick avsmak för att åka till tandläkren sen sist jag var där på undersökning.. ingen annans fel än mitt eget men iaf. Usch!

Nu skriker magen och är hungrig också...

Den här dagen kan ju bara bli bättre från och med nu!

Av Pernilla - 15 december 2012 22:01


Ojojoj. Sov alldeles för länge (tänker fortsätta skylla på persiennerna) och gick upp typ 10.30 eller nåt. På med kläderna och ner på Näcken för lite shopping.

Hem, äta frukost, Emma smsar och talar om att hon kommer om en liten stund, klä på sig och så ut i snön och blåsten.

 

Det skulle vara julmarknad nere på byn idag och det var tydligen flera som "anmält" sig men den enda marknaden som blev var jag och Emma med ett pyttelitet bord med grejer hon ville sälja.

Typiskt.

It was a two women market!

 


Höll ut i tre timmar i konstant blåst och snöväder med ett litet uppehåll för att titta på luciatåget som kom och sjöng lite.

Därav bilderna som publicerades tidigare.

Tårna kändes rätt stelfrusna innan vi packade ihop allt igen och hoppade in i bilen för en snabbvända ner på Näcken. Hem och göra mat.

Och just nu är jag så trött att jag nog skulle somna illa kvickt om jag kröp ner i sängen.

Men först lite läsning och kramning på bästa.

 

Puh. Hård dag.

Av Pernilla - 15 december 2012 18:41


           

Av Pernilla - 14 december 2012 15:51


Ibland vet jag inte vad jag ska ta mig till med allting.

En nära kompis smsade mig igår kväll en aningen upprörd och berättade om något nåt pucko i hennes närhet hade kläckt ur sig, nåt så urbota dumt att jag ville springa in med huvudet före i en vägg för att slippa all idioti. 

De hade setat och tittat på American history X och när Edward Nortons karaktär blir våldtagen i fängelset kläcker ovannämnda pappskalle ur sig;


"Fan vad ont det där lär göra, de hade ju

 

vart skillnad ifall det var en tjej för då

 

hade det inte gjort lika ont!"

 

 

Kompisen; "Ursäkta!?"

 

 

 

 "Ja, ni tycker ju om det.."

 


För det första.. vilka är "ni"? Hela jordklotets kvinnliga population som ligger på 51% av jordens befolkning?

För det andra, varför tror han att det skulle göra mindre ont för en kvinna att bli våldtagen i analen än vad det skulle göra för en man? (eller bara vanlig penetration under ett samlag?)

Och för det tredje, varför tror många killar att det är skillnad på en tjejs och en killes rövhål? Som att analens största uppgift inte är att skita med bara för att den sitter på en kvinna.. är det för att kvinnor "inte bajsar" eller? Tror de på allvar att det känns på samma sätt som ett vaginalt samlag? Är de så opålästa? 

 


Och med det här vill jag såklart inte säga att analsex är något hemskt och fult för jag är ju inte dummare än att jag fattar att det faktiskt finns människor som njuter av det, både kvinnor och män.

Men faktum är ju att (iaf min) anal är till för att göra sig av med skit och inte få skit uppstoppat. 

Analsex är ju inte "bara", det krävs både eftertanke och en smula planering för att ens genomföra det på ett säkert sätt. 


Och det är det här jävla antagandet som gör mig så jääävla trött på allting. Och jag vill bara lägga mig i fosterställning under täcket och skita i allt och låta folk tro vad fan dom vill. Vad är det för jäkla sexualundervisning i skolorna egentligen? Finns det ens någon? 

Det har gått alldeles för långt när unga människor antar att tjejer med könshår är sjuka och när det blivit vardagsmat att tjejer förväntas ställa upp på analsex. Eller bara det att det finns unga killar som faktiskt tror att alla tjejer gillar det.

 

Vad är det som har hänt egentligen?

Av Pernilla - 14 december 2012 13:57


Ojoj vad jag har läst de två senaste dagarna (idag medräknat).

Har lyckats läsa ut den fjärde boken i "The mortal instruments"- serien och påbörjat den femte.

Försöker att inte läsa den alltför snabbt då jag igår upptäckte att den sjätte inte kommer ut förrän 2014, just my luck!

Kollade trailern på "City of bones" som är baserad på den första boken och det första som slår mig är att Jace ser ut att bli en besvikelse.. Jamie Campbell Bower är knappast vad jag har föreställt mig "Jace" som. Inte över huvud taget.

Han ser alldeles för spinkig och mesig ut i jämförelse med Jacen jag har i huvet. :P

Men lite glad borde jag ändå vara eftersom att "Alec" spelas av min gamla crush Kevin Zegers. ^^ Mihi.


Anyways..

Idag är jag hemma själv större delen av dagen också och då jag redan har gått igenom mina serier som kom idag har jag inte så mycket annat för mig än att läsa.

Det är mest skit på tv (som vanligt) och jag har ingen större lust att gå ut. So, what to do?


Som överskriften antyder har "ett första steg" tagits och det känns spännande. Jag är nästan lite nervös faktiskt.. 

Tänker på det om nätterna så att jag inte kan somna och fantiserar om det på dagarna och försöker se framför mig hur allt skulle bli om det händer. Och det hoppas jag verkligen! 

Men men, vi får se. 

Jag kommer leva på hoppet framöver antar jag.. :P 


Får se om det blir återtåg till Furudal ikväll..


so looong!


Av Pernilla - 13 december 2012 10:56

Jag förväntade mig några lugna dagar när jag kom hit..


 




 

Istället blev det hästolycka och lasarettvistelse för lillasyster. 

Ett brutet nyckelben och en hjärnskakning senare..

Hoppas att idag blir en lugn dag med mycker bokläsning bara.!


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24 25
26
27 28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards