Direktlänk till inlägg 6 november 2012

Mardrömmar.

Av Pernilla - 6 november 2012 23:45


Föga förvånande så lyckades jag drömma om drunkningar inatt.. Sov med andra ord skitdåligt.

Var mitt uppe i en dröm när B´s larm ringde och han har en otroligt hög och skärande signal att jag först kopplade ihop den med drömmen och att det egentligen var ljudet av någon som skrek. Efter det kunde jag inte somna om och jag har känt mig lite som en zombie hela dagen.. det ska bli en ren fröjd att få sova snart.

 

Emma kom förbi strax efter 14 och vi åkte ner på byn och tog en fika på cafét där jag på något mystiskt sätt blev anmäld till en "pepparkakshusbyggartävling".. -.-'

Vet inte riktigt hur det gick till men vi ska väl kunna skrapa ihop något antar jag. Misslyckas vi så finns det ju alltid Anna´s färdiga att köpa! ;P

 

 

Därefter åkte vi ner på Näcken för lite matshopping och i min ensamhet har jag gjort tacos för en.

Har spenderat den mesta av min tid på soffan där jag glott på diverse tv-program och serier.

Annars har jag städat och gjort fint, bäddat om sängen och sedan bara legat och läst i väntan på att timmarna ska ticka på så att jag får sova. Nu när klockan väl är mycket så känner jag inte direkt för att sova längre.. jag orkar inte hålla på att drömma en massa hemskt, jag vill sova bra och bli utvilad för i morgon är det jobb igen som gäller.

 

Min fina kommer inte tillbaka förrän efter helgen heller.. hur ska detta gå?

Nu när jag behöver lite närhet som mest.

Hade en lite dålig dag igår. Fick den där känslan som kommer ibland att allting är så hopplöst.. att jag sitter fast i mitt lilla ekorrhjul, att det sitter en kork och täpper till flödet för mig.

Tillbaka på vinterschema vilket betyder att jag jobbar 8 dagar i månaden i princip ifall inget oväntat inträffar och någon ska vara ledig. Det känns piss.

Jag vet inte hur jag ska klara mig och jag blir rädd. Hur ska allting funka?

Jag vill inte ha det såhär men jag vet inte heller vad jag vill och ska göra.. varför kan inget bara vara enkelt nån jäkla gång?

 

Usch!

 
 
Ingen bild

kackmarie

7 november 2012 08:43

Vilket mysigt café!
Ja det är jobbigt med känslan att inte veta vad man ska göra med sitt liv. Efter min mammaledighet nu sen vet jag inte alls vad det blir. Hoppas på att du får mkt jobbttills du vet vad du vill göra!

Svar: Alltså det har jag nämnt förut att vi båda vill flytta uppåt. Men inte lätt för Thommy o fixa annat jobb när han bara har utbildning o erfarenhet som passar där han jobbar nu. Vill absolut inte flytta själv med barnen. Det vore ju som att vi skulle gå isär.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards