Alla inlägg den 6 november 2012

Av Pernilla - 6 november 2012 23:45


Föga förvånande så lyckades jag drömma om drunkningar inatt.. Sov med andra ord skitdåligt.

Var mitt uppe i en dröm när B´s larm ringde och han har en otroligt hög och skärande signal att jag först kopplade ihop den med drömmen och att det egentligen var ljudet av någon som skrek. Efter det kunde jag inte somna om och jag har känt mig lite som en zombie hela dagen.. det ska bli en ren fröjd att få sova snart.

 

Emma kom förbi strax efter 14 och vi åkte ner på byn och tog en fika på cafét där jag på något mystiskt sätt blev anmäld till en "pepparkakshusbyggartävling".. -.-'

Vet inte riktigt hur det gick till men vi ska väl kunna skrapa ihop något antar jag. Misslyckas vi så finns det ju alltid Anna´s färdiga att köpa! ;P

 

 

Därefter åkte vi ner på Näcken för lite matshopping och i min ensamhet har jag gjort tacos för en.

Har spenderat den mesta av min tid på soffan där jag glott på diverse tv-program och serier.

Annars har jag städat och gjort fint, bäddat om sängen och sedan bara legat och läst i väntan på att timmarna ska ticka på så att jag får sova. Nu när klockan väl är mycket så känner jag inte direkt för att sova längre.. jag orkar inte hålla på att drömma en massa hemskt, jag vill sova bra och bli utvilad för i morgon är det jobb igen som gäller.

 

Min fina kommer inte tillbaka förrän efter helgen heller.. hur ska detta gå?

Nu när jag behöver lite närhet som mest.

Hade en lite dålig dag igår. Fick den där känslan som kommer ibland att allting är så hopplöst.. att jag sitter fast i mitt lilla ekorrhjul, att det sitter en kork och täpper till flödet för mig.

Tillbaka på vinterschema vilket betyder att jag jobbar 8 dagar i månaden i princip ifall inget oväntat inträffar och någon ska vara ledig. Det känns piss.

Jag vet inte hur jag ska klara mig och jag blir rädd. Hur ska allting funka?

Jag vill inte ha det såhär men jag vet inte heller vad jag vill och ska göra.. varför kan inget bara vara enkelt nån jäkla gång?

 

Usch!

Av Pernilla - 6 november 2012 07:48


Igår anlände vi med bussen kl 11.40 ungefär och gjorde ett stopp på Näcken för lite handling innan vi fortsatte till Oreboden för att plocka ut ett paket som anlänt.

Kommer hem och ser till djuren, fixar lite rent allmänt och kör igång en tvättmaskin.

"Du kom hit!" ropar B innifrån tv-rummet och jag går dit.  "Titta!" och jag tittar på text-tvn som är igång och där står det att en bil kört av Nordbron och lagt sig på taket i vattnet. Ungefär kl 12.30, här i Furudal.

 

Dagen går och på tidningar och forum är spekulationerna många, hur många personer fanns med i bilen? Vad är det för modell och färg på bilen, är det någon som saknar någon ännu? Jag läser att någon sett 3 personer i bilen och att bilen är grön i en mindre modell.

Ett annat vittne har sett bilen komma körande i uppemot 130 km/timme och gjort en tvärnit alldeles innan bron för att sedan svänga ner på sidan på räckets utsida, ner på gamla brofästet och sedan ner i vattnet.

Varför? Har föraren blivit sjuk eller är det ett självmordsförsök?

Spekulationerna är som sagt många.. det verkar iaf då klart att ingen har överlevt. 

 

Personligen så inbillar jag mig att just drunkning i ett bil ska vara ett av de hemskaste sätten att dö på.

Jag vet att just drunkning ska vara ett "skönt" eller fridfullt sätt men det som gör mig avig till det är minuterna innan. Skräcken. Jag kan inte ens föreställa mig känslan av att sitta i ett fordon som fylls med iskallt vatten samtidigt som man försöker ta sig ur men inte lyckas. 

Det man kan hoppas på är väl att föraren slogs medvetslös av kollisionen med vattnet och slapp lida om det nu kan vara någon tröst när något så hemskt händer. Och det skulle jag iaf önska för mig själv om jag skulle hamna i den situationen.

Det är så hemskt och fast att jag inte har någon som helst aning om vem den avlidna kvinnan skulle kunna vara mådde jag hemskt dåligt igår kväll och kunde nästan inte somna. När jag väl kunde det drömde jag såklart om drunkning.

 

Alla tankar till de anhöriga.

 

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/1.5260891-personbil-korde-ner-i-vattnet

 

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/1.5262176-specialkamera-ska-hitta-bilen-pa-botten-av-sjon

 

http://www.dt.se/nyheter/rattvik/1.5263034-bilen-och-en-kvinna-har-hittats

 


Skapa flashcards