Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Vilo dag.

Av Pernilla - 26 juli 2012 12:45


Alldeles nyss har jag duschat.. det var himla skönt.

Lyckades sova till 10 ungefär och har sovit så himla bra inatt, inte vaknat nångång tror jag! Men jag är fortfarande riktigt trött så det var nog ett bra förslag av chefen trots allt att jag skulle få den här dagen ledig för att vila upp mig.

Det är jag mkt tacksam över nu. Tänk att man en kan ha så bra arbetsgivare som verkligen bryr sig om sina anställda!


Sedan jag gick upp har jag hunnit stoppa i mig fyra flottiga ägg med tillhörande skinka och ostskivor. Lyx! Till drack jag lite juice, bra med c-vitaminer inbillar jag mig när en är sjuk.. det kanske gäller förkylning men jaja, en ska inte hänga upp sig på bagateller.

Har fortfarande en lättare huvudvärk som nog beror på tröttheten så jag har tryckt i mig en ipren och hoppas på det bästa.

Jag har städat hos fåglarna, lagat kaninhagen som börjat förfalla en aning, slängt ut kaninen i gräset och lånat Jessies burgaller från inneburen och satt ute på gräsmattan med de små svinen inuti. ^^


   

De är mer som kor än grisar ibland.


Linda är på jobbet förtillfället och jag planerar att göra minsta möjligt idag.. på sin höjd läsa en bok och sen sova lite. Otroligt vad trött jag är i huvudet.. alldeles seg. Skulle nog kunna sova hela dagen säkert.

 

Igårkväll hoppade vi in i bilen och åkte till kyrkogården för att tända lite ljus hos anhöriga. Vid gammelfarfars grav var lyktan borta och hjärtat hade delat sig på mitten.. vafalls?

Har någon snott en lykta på en kyrkogård eller vadå? O.o

Efter det gick vi till mormor och morfar där det inte heller fans någon lykta. (jag misstänker dock att den är hemma hos mamma)

Nehej så då gick vi väl till minneslunden ist då och satte upp alla ljusen i metallträdet som står där och tänkte lite på släktingarna ist.

 

 

 

Det var så lugnt och rofyllt på kyrkogården.. alldeles tyst och mörkt. Det kändes så fridfullt på nåt vis.. som att det skulle vara en ypperlig plats att sitta en stund på och bara tänka.

Dessutom är ju utsikten helt otrolig!

 

 

 

Därefter hoppade vi in i bilen igen och åkte hem, men innan det stannade vi till framför kyrkan och glodde på den en stund. Finaste kyrkan som finns. Om jag någongång skulle gifta mig i en kyrka så ska det vara där!

 

 

 

Efter det blev det tack och godnatt för min del!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Skapa flashcards