Alla inlägg den 9 juli 2012

Av Pernilla - 9 juli 2012 00:08


Dagen har gått hyfsat fort. När en jobbar 12-21.30 pass brukar dagarna närmast släpa sig fram då en mest rör sig på golvet (och helst en söndag för då finns det sällan mkt att göra) tillsammans med minst två andra så finns det ännu mindre att hitta på en längre stund. Men det har varit mkt folk på Furudal idag. Antar att den största anledningen är att det varit byte på hockeyskolan och denna vecka verkar det vara ganska små barn som är här då det varit in mkt vuxna som inte är hemmahörande i trakten.

Kom hem och hann inte göra så himla mycket innan B svängde in på gården tillsammans med svärfar. Idag är det 9 dagar sen vi träffades sist.. inte ok.

Åt iaf därefter lite pizza som Linda knåpat ihop nere på arbetet idag och tittade sedan på en ny serie (kommer inte på vad den heter nu bara för det....) som jag och B tänkt ge en chans.

Nu ligger han och snarkar, jag ligger bredvid redo att sova och Linda är ute i regnet någonstans och promenerar.. hon var tydligen så pigg att hon måste ut en sväng. hujeda mig!

 

I morgon efter jobbet planerar vi spritfest. Nej okej nu överdrev jag men vi planerar iaf en kväll med god mat, något glas vin och några shots Galiano. ^^ Några tända ljus ute på altanen och så en massa snack bara. Ska knåpa ihop en shoppinglista innan Linda börjar jobba i morgon.. Däribland ska det finnas med plastglas då hon så sent som igår slog sönder ännu ett av mina vinglas.

Därmed lägger vi till nummer 3 (kanske 4) på listan av trasiga vinglas.

Glas nr 1 var ett vanligt transparent vinglas som hon bet (!!!) sönder, ett likadant gick också sönder någon vecka senare men det vet jag ärligt talat in om det var hennes fel, men hon var iaf med när det hände så vi kan ju säga att det var hon. (nr 2)

Nr 3 var ett lila vinglas som jag köpt på dollar och när det gick hädan var jag tyvärr inte vittne men jag hörde iaf hur det krasade ifrån köket. Nr 4 (?) for i golvet igår när vi satt vid bordet i köket och stoppade i oss middag. Försöker någon tala om för mig att Linda inte ska dricka ur vinglas kanske? Så därför ska vi i morgon inhandla plastglas! Hahaha!

 

Nej nu är det på tiden att sova.. räknar med att få sova ut i morgon då jag inte riktigt lyckades med det idag... Hum..

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards