Direktlänk till inlägg 6 juli 2012

Falkenberg.

Av Pernilla - 6 juli 2012 20:44


Resan började 04.40 på morgonen som tidigare sagts och det tog 9 timmar att köra ner till Falkenberg med 2-3 stop för att sträcka på benen och äta något. (Och då är ändå den tiden vi stod stilla inte medräknad i den totala tiden på 9 timmar) Det var riktigt jobbigt och då jag bara lyckats sova 3 timmar den natten efter en lååång jobbdag somnade jag till i bilen i ungefär en timme innan jag vaknade igen och höll mig vaken tills vi var framme.


 


När vi kom fram checkade vi in och gick upp på rummet för att dumpa av grejerna. Jag bytte om lite och sedan promenerade vi ner på city för lite krubb. Hamnade då på en pizzeria (som var det första stället vi kom till) som hette LaCasa och där spenderade vi nog ungefär en timme innan vi promenerade tillbaka till hotellet för lite relaxing. Det var som sagt en ganska tuff resa för alla inblandade och vi var rätt slut.

 

       


Vädret var super och klimatet där nere är helt fantastiskt! Det var 25 grader i skuggan och stranden där hotellet låg var fyllt av både solare och badare, ung som gammal.
Jag satt i skuggan en stund och påbörjade en ny bok medan pappa tog en lur på soffan och Fia kopplade upp sig på hotellets internet för lite uppdatering.
Tanken var att vi skulle lägga oss ganska tidigt då vi var så pass trötta men på kvällen började bad boys  så det blev vi tvugna att glo på innan vi somnade.

Dagen därpå var dagen D och den började med hotellfrukost.


 



Även om det var en god frukost blev jag måttligt besviken då jag förväntat mig att det skulle finnas pannkaka.
Jag menar, hallå, borde det inte vara lag på att det ska finnas?
Det bor ju faktiskt barn på hotell också (och så jag då) och vi vill ha jävla pannkaka till frukost for fuck´s sake!
People!

Därefter blev det lite mer relaxation på hotellrummet innan vi bestämde oss för att ta bilen ner på city och gå runt och titta lite och för att äta innan showen skulle börja på kvällen.

           

 

Det är otroligt vackert i Falkenberg!
Kullersten, massa växtlighet och gamla fina byggnader.
Jag önskar att vi hade samma klimat/växtzoon här för det fanns så många olika fina träd och växter som inte finns här eller som man skulle kunna ha här.
Dessutom skulle vintrarna vara så otroligt mkt mildare och vem vill inte ha det så?
Det enda dåliga med Falkenberg skulle nog vara saltdoften från havet och saltvinden, för mitt hår och de salta vindarna går definitivt inte ihop! Men jag vill gärna ha grönskan och floran!
De hårda vindarna kuvade dessutom de flesta träd så mycket att de hade fått ett bonsai- aktigt utseende, skithäftigt!

Vi hamnade iaf på Harrys där vi åt en jättegod middag, fantastiskt gott!
Därefter strosade vi omkring lite mer nere på city innan vi knatade tillbaka till parkeringshuset och åkte tillbaka till hotellet för att göra oss iordning innan det var dags att gå till friluftsteatern.


          


Vaaaackra träd och kyrkan gick ju inte av för hackor heller!

Vajjert var ordet!

 

   

 

"Campa i klaveret" var riktigt roligt att titta på och absolut värd de 9 timmarna i bilen!

Måste säga att Claes Månsson blev lite av en favorit, så rolig!

Rätt som det var under en akt mellan Claes och Siv flög det upp några gräsänder på scenen och de kom såklart av sig och det var så härligt på nå vis.
Claes höll på att bryta ihop flera gånger under föreställningen (i skratt då menar jag såklart) och det gör det hela så mkt bättre. Det är så äkta och mänskligt och ger det hela en större skjuts.

Jätte kul var det iaf!

 

Efter showen promenerade vi tillbaka till hotellet igen och tittade på Bad boys 2 innan vi trillade i säng och sov gott.
Kl 7 klämtade larmet och det var bara att häva sig ur sängen och gå ner till restaurangen för frukost (ingen jävla pannkaka den här gången heller!? O.o) innan vi lastade in i bilen igen för hemresa.

Tror vi kom iväg från hotellet ungefär 8.15 och på vägen blev det några sträckapåbenen- stop denna gång också och när vi kom till Gagnef hade vi hunnit blivit hungriga igen och stannade till på Troll- krogen för att äta.

 

   

 

Nu är jag äntligen hemma igen och det känns så fint!

Är fortfarande ruskigt trött och i morgon ska jag upp tidigt igen för jobb och det känner jag inte riktigt för i nuläget. Hade behövt en till ledig dag efter detta bara för att kunna få sova ut ordentligt.

Men man ska väl inte klaga, att jobba är ju alltid bra!

 

 

 

Jäkligt jysst att bo direkt på stranden.. aaah..
 

 

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards