Alla inlägg den 27 juni 2012

Av Pernilla - 27 juni 2012 23:27


Tidigt i morse gick vi upp för att åka till Mora. Precis innan vi skulle hoppa in i bilen hörde vi hur brandbilarna drog iväg bortåt och jag tänkte att det säkert var övning eller snarare hoppades på att det var så.

Vi åkte iaf till Mora och dumpade av B i Vinäs innan vi drog iväg till Noret igen där första stoppet blev ÖB där vi stoppade full en vagn med svetsat fyrkantsnät, häftpistol med tillhörande klamrar, gardiner till min lilla altan, en bajsspade till djurburarna och ett kubbspel (som vi ska ha mkt roligt med i sommar!).

 

Därefter åkte vi direkt till Dollar där jag köpte ljus i olika kulörer, 4 kuddar till stolarna ute på altanen i limegrön färg, en klosax till små lurviga tassar och lite duschcremé.

 

En grillbild från igår.

 

Efter Dollar åkte vi till Granngården och kollade in priserna på både spån och hö, Linda köpte en påse salladsfrö att sätta i en blomlåda.
Sedan till Arken zoo för att kolla in djurutbudet där jag samtidigt paxade två marsvinshonor.
In på Mc Driven för en snabb cheeseburgare och sedan vidare till Ica Maxi där jag handlade på mig lite c-vitamin- rika grönsaker till marsvinen. Tillbaka till Granngården där jag köpte en bal med spån och två säckar hö. Därefter åkte vi återigen till Arken zoo och plockade upp marsvinen samt sand, matskål, hus till marsvinen och halm till fåglarnas burbotten.


Hämtade B igen och åkte sedan mot Furudal igen och Näcken där vi stannade till och handlade lite till middagen som idag blev fajitas på altanen. Fick då i samma veva reda på varför brandbilarna dragit iväg.. :( Singelolycka strax utanför Dalfors..
In i lägenheten och göra iordning lite åt marsvinen. "Buren" är bara tillfällig och ser därför inte så hemskt rolig och kreativ ut just nu.. Tänker köpa en Billy bokhylla när jag får möjlighet och göra om till habitat värdig två marsvin. ^^


 

 

 

Där ligger de och trycker de små svinen! De har i skrivande stund inte vågat kika ut än men det kommer väl det också. De måste ju äta.

Medan B spelade tv-spel/lagade mat byggde jag och Linda kaninhage.

 

 

 

Rätt nöjd om jag får säga det själv.. första gången och allt! Hoppas bara att Östlunds inte har något emot det! :P Frågade ju förut om att bygga fågelbur på gården och det hade de ju inget emot så jag hoppas att det gäller kaninbur också. Mindre gräsmatta att klippa dessutom! ;P
Kaninerna verkade väldigt nöjda och de har studsat omkring i omgångar.


Har nu på kvällen tittat på sista Varg Veum filmen och nu ligger jag i sängen redo för lite sömn. Hoppas att jag kan ta lite sovmorgon i morgon. ^^

God natt!   


 

Ovido - Quiz & Flashcards