Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Pernilla - 21 juni 2012 23:40


Jösses vilken dag..

Fullt ös medvetslös. Så har det varit på jobbet idag. Jag har stått i kassan i 7 och 1/2 timme, de resterande 1 och 1/2 timmarna av arbetsdagen har jag haft uppdelad i raster. Det kändes som om dagen rusade iväg på bara någon enstaka timme, ryggen tycker inte att det känns så men det är ju en annan historia.

Sov dåligt inatt.. vaknade kl 4-5 första gången och vaknade sedan en gång i timmen tills klockan ringde kl 7 och det var dags att stiga upp för en dusch.

Nu är jag så trött att ögonen närmast går i kors.. ska sova så länge jag bara orkar i morgon innan Linda kommer med kaninen, B kommer på eftermiddagen/kvällen och kanske även Emma kommer för att sova över på soffan.


Har funderat vidare kring det här med att skaffa pälsdjur och har nu övergivit tanken på kanin och snöat in på marsvin ist. De verkar så trevliga och mysiga! Håller på och läser på om dem nu så får vi väl se sen när jag och Linda ska till Mora kommande vecka om det slinker med något litet pälsklätt djur hem. ^^


Miiihi.  


Av Pernilla - 21 juni 2012 07:46


Igår alldeles innan jag höll på att somna flög jag nästan ur sängen av en jättehög explosion! Tänkte att det kanske hade hänt något på sågen men såg nu när jag kollade fejjan var det ett däck på en lastbil som hade gått sönder och det verkar som om hela Furudal hörde smällen.

Iaf. Gårdagen började kl 10 då jag studsade ur sängen och klädde på mig. Lagom till 10.20 hoppade jag upp på cykeln och trampade bort till Emma och knackade på dörren. Hjälpte till med lite städning och när jag började bli hungrig, typ kl 13 nånting så hoppade jag tillbaka upp på cykeln igen och trampade hemöver för lite matlagning.

 

Fia kom över till kl 15 och då hade kaninen setat ute i selen någon timma redan och vi satte oss i utemöblerna och åt, pratade, städade altanen lite och satt sedan med en varsin bok och läste en stund i solen.

 

B kom till kl 21 ganska precis och efter det åkte Fia hem igen och vi tittade lite på filmen som gick på 5:an (tror jag).

La oss ganska tidigt då jag skulle upp kl 7 nu på morgonen. Har sovit skit och när jag vaknade 5 trodde jag inte att jag skulle kunna somna om igen. Det gjorde jag turligt nog och vaknade inte igen förrän 6 och därefter när klockan ringde.

Har nu duschat och stoppat i mig stekta ägg. Jobbar 8.45 - 18 idag och även om det är en lång dag så känns det helt okej att sluta kl 18 för en gångs skull.

I morgon är jag ledig och sen jobbar jag bara lör o sön och sedan har jag SEMESTER! (1 vecka bara men man tar väl det man får!)

 

Lääääängta!

 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards