Alla inlägg den 16 juni 2012

Av Pernilla - 16 juni 2012 10:33


Grillningen igår var faktiakt riktigt rolig. Och det trodde jag inte att det skulle vara. Men det var den.

Mycket folk och tiden bara rann iväg. Ryggen tyckte inte om det lika mycket som jag då men det var bara att ignorera och köra på.


När jag slutat och hunnit hem satte jag genast igång med att städa hos både fåglarna och kaninen. Sedan fick fåglarna komma ut en sväng och flyga dammet ur vingarna. Fia kom strax därefter och jag hann damsuga lite innan jag slängde in kyckling i ugnen.

Med kaninen skickade Emma en sele som hon köpte på Magazinet när vi var där i lördags och den skulle jag nu försöka kränga på kaninen och upptäcker att "selen" består av en enda lång rem. Vad fan är det för sele?! Efter många om och men fattade jag tillslut hur man skulle göra med den och kaninen åkte i den innan jag satte fast henne ute i en lång lina för lite utevistelse och motion. Men hon satt mest under rosbusken och tryckte i skuggan med halvslutna ögon.


 


Lite senare när kaninen satt tryggt i buren i vardagsrummet igen tog vi oss an landet på framsidan där vi grävde upp och slet loss stooora grästuvor och kastade vidare in i skogen.

Det börjar se lite bättre ut nu men jag måste fortfarande köpa jord och fylla på innan jag kan plantera något.. och såklart åka någonstans och köpa blommor att sätta ner..


Nu har jag unnat mig sovmorgon och ska väl snart häva mig ur sängen för lite frukost. Senare idag kommer Fia ner igen och blir förmodligen kvar över natten. Vi ska laga lite god mat och ha lite lördagsmys så där rent allmänt bara. Prata en massa skit och sitta med lite tända ljust i mina fina utemöbler. ^^


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards