Alla inlägg den 5 juni 2012

Av Pernilla - 5 juni 2012 22:50


Mihmihmihmiiih.

 

Av Pernilla - 5 juni 2012 21:00


Jag börjar allvarligt tröttna på att vara särbo nu. Kanske inte 100% av tiden för helt ärligt är det ju jätteskönt att få lalla runt lite precis som en vill och göra det man vill utan att behöva ta hänsyn till en annan människa..

tror att jag börjar tröttna mer och mer på det nu. Har man vart ilag i +7 år och redan bott tillsammans i 4 av dem så tycker inte jag att man ska behöva vara särbo igen.  Jag vill det iaf inte men vad ska man göra när vi har jobb på olika platser och körkortet inte finns i den närmsta framtiden?

Personligen kommer jag inte kunna ta tag i det på allvar förrän till hösten då jag nu jobbar alldeles för mycket, men till hösten när alla semestrande människor åker hem igen kommer jobbtillfällena sina. Och det känns helt värdelöst att lägga det på is tills dess.. men tiden finns inte i sommar.

B kan jag ju inte tala för.. men där händer det ju inte direkt nånting heller..

Jag blir bara så trött på allting, på alla hinder som en ska ta sig över för att komma vidare. Det mesta verkar ha benägenheten att kännas otroligt jävla pissigt mest hela tiden. Och jag vet inte om jag hittar orken att göra något heller. Det skulle vara så lätt att bara släppa allting och försvinna.


Uuuurk..


(har f.ö kommit in på tredje delen i the hunger games nu.. tvåan var ju inte i närheten av att vara lika bra som ettan, men i slutet blev det lite bättre och jag kände direkt att jag måste börja på sista!)

Av Pernilla - 5 juni 2012 00:08


Hur många dagar är det sedan mitt bokpaket kom? Lördag om jag inte minns helt fel (3 dagar!?) och jag har redan läst ut två böcker och är inne på en tredje. (andra delen i The hunger games) Jag läser vartenda lediga ögonblick, på varenda sekund då jag inte jobbar, till långt in på nätterna och långt fram på småtimmarna. Läsa är min grej. Jag bara älskar att trilla in i fantasivärldar och stänga dörren till den verkliga ett par timmar. Kan ju bero på att jag är en drömmare. Jag är en sån som kan sitta och fantisera och filosofera hur länge som helst. Kanske därför jag också gärna skriver och hittar på eget?

Anyways. Det var nästan omöjligt att lägga ifrån sig The hunger games första bok och jag låg och läste till efter kl 02.00 igårnatt. Kunde/ville inte lägga ner den och sova. Det var alldeles för spännande och jag måste påpeka att jag inte är ett dugg besviken än. Riktigt bra!


I morgon är jag ledig och det ser jag verkligen fram emot. Krypa ner i soffan under en filt och bara läsa bort hela dagen. Miiih! ^^

Städade hos fåglarna när jag kom hem strax innan 20.00 ikväll och när jag tog bort den lilla ägghögen under en av ormbunkarna var de små olivgröna äggen alldeles varma och gosiga. Tror att någon av hönorna har försökt ruva dem lite!

Men sen jag kom hem har ingen av dem verkar intresserade av att ligga något på dem så vi får väl se hur det där ska gå. Hade ju vart kul att låta dem få kycklingar iaf en gång.
Men nu tror jag minsann att det är dags att läsa en stund till tills ögonen trillar ihop!

Godnatt!   

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards