Alla inlägg den 15 maj 2012

Av Pernilla - 15 maj 2012 10:34


Ooh så härligt! Tycker väl att vädret kan vara lite bättre nu när jag väl är ledig men.. vad är väl en bal på slottet?

Chefen ringde och väckte mig på min sovmorgon och det enda jag kunde tänka var "ånej måste jag jobba idag också.. åtta dagar på rad.." men se så var det inte.! (för jag hade ju såklart sagt ja om det var så)

Hon undrade om jag ville ta lördagen då en kolleg blivit sjuk och självklart gör jag det. Hon sa då också samtidigt att hon kunde plocka bort mig på onsdag eller torsdag om jag ville (eftersom att jag jobbat så otroligt mkt antar jag) så då blev jag ledig i morgon också. Behövdes. Det räcker inte med 1 dags ledighet när man jobbat sådär intensivt.

Så i morgon kanske det kan bli en liten utflykt med Emma om hon inte ändrat sig vill säga. ^^

Måste ju köpa en ny fink fortfarande.. den stackars pickisen är fortfarande ensam då hans tdigare brud gått över till den finare hannen.. -.-'


Har redan hunnit med att bädda rent sängen och kört igång en tvättmaskin, blir nog lite disk också senare men just nu vill jag bara vara. Så skönt att inte ha någon tid att passa och till frukost blir det nog överblivna hamburgare från igår med myyycket ost!


 

Kycklingsallad som vi åt igår innan jobbet.

Ser lite picknick ut sådär, mysigt!


Av Pernilla - 15 maj 2012 01:27


Har legat och tittat på McLeods daughters ända sedan jag kom hem från varuplockningen och nu kom avsnittet jag gruvat mig för.. "The road home".

Har man hängt med i serien ända från början så kan man inte annat än älska "Brick". Jag kommer ihåg första gången jag såg det här avsnittet, mest för att jag grinade och grinade och grinade.

Det blev såklart inte annorlunda den här gången heller och när jag såg mig i spegeln för en liten stund sedan var ögonen alldeles röda och svullna. Usch usch usch.

Det är såå hemskt! =,(


Borde väl kanske sova nu.. hoppas på finare väder i morgon så att jag kanske kan vara ute och riva lite i landen.


Hörs!

Skapa flashcards