Alla inlägg den 4 maj 2012

Av Pernilla - 4 maj 2012 15:37


Mitt sovrum är väldigt litet och trångt och de inbyggda garderoberna gör det nästan omöjligt att möblera på ett bra sätt.

Så nu har jag möblerat för garderobsdörrarna och flyttat kläderna till ett skåp i hallen, bara för att se hur det skulle funka.

Jag blev lite trött på att sängen tog upp större delen av rummet och att varenda gång man ska ut med buren genom altandörren så slår man i sängen på väg ut. Det är trångit.

När jag får fingrarna ur längre fram och ska tapetsera om i sovrummet måste sängen återgå till att stå där den stod innan, dvs i mitten av rummet men det får bli ett senare problem, nu tänker jag bara njuta av att rummet känns bättre.


Vaknade i lagom tid idag och gick ner till affärn ungefär i samma veva som den öppnade, lite efter 10 någon gång och handlade lite. De kommande 4 dagarna kommer förmodligen vara skit så jag köpte en 70% chokladkaka med pistacher och har nästan tryckt i mig hela redan. Jag hatar suget som kommer iom denna vecka. Läste på en LCHF- sida att måååånga kvinnor går upp mellan 1-2 kg innan mens, alltså innan de har hunnit äta onyttiga grejer. Vad är det frågan om? Ska det vara rättvist på nåt sätt? Här kämpar man för att bli av med kilon och så stoppar någon på en typ 2 st utan att man gjort sig förtjänt av det! O.o taskigt.

Jag tänker klaga!


Igår var dagen hur fin som helst och idag när jag kikade ut genom fönstret var det ett winter wonderland igen.. inte ok med snö i Maj. Det är ju nu sommaren ska börja!

När jag var ner och handlade tog jag en kik på nästa veckas chema och blev så otroligt glad när jag såg att jag var uppsatt på 5 dagar! I vanliga fall jobbar jag bara 3 den veckan. Oooh så glad jag blev! Inte roligt att vara ledig såhär länge längre.. det känns som om jag går miste om så mycket och då menar jag inte bara pengar.

Kan knappt vänta på att sommaren ska börja så att man kan tjäna de riktiga pengarna! Förutom semestern jag ska få så hoppas jag att jag kommer jobba otroligt mkt, så mkt att jag faktiskt kan njuta av lite ledigt. Har aldrig varit ledig så på sommaren förut..  har ju alltid sommarjobbat. Och jag har ju fortfarande ingen aning om hur länge jag kommer vara ledig men det kvittar. Jag tänker njuta!


Känner att magen vill ha lite mat inom en snar framtid så jag ska koka lite ägg och tina räkor och sedan ska jag mosa ihop det med en stor klick majonäs. Gött!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards