Alla inlägg den 4 april 2012

Av Pernilla - 4 april 2012 23:41


Jag har nog ett av Sveriges bästa jobb/ bästa arbetsplatser.

Idag kom chefen ner när vi höll på och plocka varor och delade ut två blombuketter, en lååång godisstrut med tillhörande trisslotter och en hård kram. "Glad påsk"- grej. Då blir man lycklig!

Jag blev kanske lite mindre lycklig när jag tänkte på alla kilon jag kommer gå upp efter den här månadens mens..
Det är dumt att jag trillar av vagnen så fort det blir den där veckan på månaden.. måste nog kämpa lite hårdare nästa gång och inte ge upp för suget så lätt!
Socker- sug har jag ju inte egentligen.. det har jag ju blivit av med så varför blir jag sugen på gott?


Upp och jobba i morgon igen.. natti.

Av Pernilla - 4 april 2012 14:04


Ooh så skönt. Att verkligen få sova ut. Det brukar inte vara det lättaste med x antal fåglar i hushållet men det är faktiskt bara att dra duntäcket över öronen och filten över ögonen och sova. Vaknade inte förran lite innan 11. Lyx!

När jag rullade över på mage såg jag något litet svart på väggen alldeles där jag haft både kudde och huvud och var det inte en liten spindel-jävel som kröp där. Den hade ju lika gärna kunnat äcklat runt i håret på mig! Trodde nästan att jag skulle  få lov att kräkas lite där å då. Mosade honom och upp for jag för frukost och dusch.


Den ljusa finkhonan har varit lite hängig den senaste tiden och igår innan jag gick och la mig stoppade jag ner henne i halmen under en ormbunke för att jag förstod och idag när jag var dit igen och lyfte på växten så var hon död. Det syntes på henne att hon skulle dö under natten så det var lika bra att hon fick göra det ifred. Inbillade mig igår att jag kanske skulle kunna ta bort henne själv om hon inte blev bättre till idag så det var väl tur i oturen att hon dog av sig självt.
Så nu är finkarna ojämna par så jag måste snarast inhandla en ny tjej till den ensamma finkhanen. Vet inte riktigt hur det ska gå till än men jag får väl tvinga någon att åka med mig till Mora snart..


Nu har jag bara spelat Skyrim och städat lite och laddat inför jobbdagen. Chefen ringde när jag stod i duschen också och undrade om jag ville ta lördagen nästa helg och det vill jag ju såklart! Nize.

Kanske borde komma på något att äta innan jag ska iväg också.. men har ingen fantasi alls.. Det kommer ingen B idag heller och nu får jag vara utan honom länge. Känns inge bra.

Bara för den sakens skull skulle jag kunna tänka mig att krypa ner under täcket, dra ner alla persienner och sova bort en hel vecka, minst.

Fick svar från optikern också och man behöver tydligen inte beställa tid för en synundersökning som är tänkt till övningskörningspappren så jag får väl åka till Rättvik också då nu i dagarna och få det överstökat.


Vi hörs förmodligen..

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards