Direktlänk till inlägg 25 mars 2012

Tvådagars.

Av Pernilla - 25 mars 2012 09:55


Igår kväll vid 18 tiden kom bästa tjejerna Emma och Sandra förbi med en vindunk och några öl och vi slog oss ner inne i vardagsrummet för en massa skitsnack. Jag drack såklart inte, hela dagen hade jag varit skittrött och känt en halvslumrande huvudvärk som skulle kunna bryta ut när som helst. Är jag för gammal eller för otränad för att klara av en två-dagars? Jag är ju i ärlighetens namn inte en "van" drickare, dvs att jag aldrig varit en sådan som dricker ofta.
Innan de kom hade jag inte gjort så mycket alls.. kört en tvättmaskin, gjort lite mat, spelat lite Skyrim och sedan bara legat i sängen och läst några kapitel ur teoriboken. Undrar hur många gånger man får lov att läsa igenom den innan skiten fastnar. Jaja det är väl bara enträgen som hjälper!
De var iaf här i ett par timmar och pratade på, var riktigt trevligt att träffa framförallt Sandra då jag inte träffat henne sen jag flyttade från Mora. :D
(Nog för att det var trevligt att träffa Emma också, det är det ju alltid! ;D)


   

De åkte igen vid.. ja vad ska jag tippa på.. 21.30 kanske? Då Emmas mor kom och plockade upp dem ute vid vägkanten. Jag rostade två smörgåsar och närmare 23.00 hörde jag av mig till Jonas för att höra om de var på G för han skulle komma på blixtvisit och kika hur jag bodde samt lämna av en påse innan de for vidare till Emma. Jag väntade och väntade, ögonen började svida mer och mer av trötthet ju längre tiden gick och vid 23.40 ungefär ringde jag och frågade vart tusan de tagit vägen och fick svaret att de var i Dalbyn hos en kompis morsa som bjöd på grogg. .
Ja.. sen gick tiden och när klockan blev efter 00.00 så ringde jag igen och då skulle de precis åka därifrån.. Tror att de var här typ 00.17, in och vände lämnade påsen som innehöll en inflyttnings. orkidé och ett begravningskort med några trisslotter.. Min bror har humor. . ;P
Så fick han en försenad födelsedagspresent/julklapp- kommer inte ihåg vilken av dem.. :P och sedan åkte de igen och jag kunde krypa ner i sängen och sova! Bliss!

Nu vaknade jag ungefär 9.30 vilket säger mig att klockan "egentligen" är
8.30 -.-'
Ska nu bara vänta på att B ska komma så att vi kan mysa hela dagen innan klockan blir 19 för då ska jag knata ner till Näcken och följa med resten av kollegorna upp till chefen som fyller år på lite smörgåstårta och sådär. Smörgåstårtan ser man ju fram emot! :D


 

Vi avslutar med en bild på Sandra. ^^

 
 
KackMarie

KackMarie

25 mars 2012 14:14

Jag skulle inte heller palla med 2 dagars. Som jag tror beror på att jag inte heller dricker spec ofta.

Vad gäller teorin så läste jag aldrig i boken. Jag har så svårt att läsa om sådant som inte jag egentligen har ngt intresse för. Jag gick på alla teorilektioner istället i två omgångar. Så lär jag mig bäst när intresset inte är så stort. :p

http://mariekack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards