Direktlänk till inlägg 17 mars 2012

Den lugna dagen.

Av Pernilla - 17 mars 2012 18:23


Unnade mig att ligga kvar i sängen till tio då jag fick ett sms av pappa som undrade om jag skulle jobba idag eller om jag ville följa med och hälsa på farmor en sväng. Sagt och gjort, städade fågelburen en snabbis innan jag tryckte i mig en burk makrill och en babybell- ost för att sedan lösa lite korsord innan pappa och Fia kom och plockade upp mig.

Åkte direkt till Orsa och stannade i lite mer än en timme skulle jag gissa. Trevligt, pratade och skrattade bara innan det blev dags att åka till Ica och handla lite. När vi kommer ut och ska gå över parkeringen tutar en bil och Neta med karl och lillebror svänger in bredvid. Lite kramar och snack senare hoppar vi in i bilen igen och åker mot Furudal för att äta middag hos farfar, RÖDING!

Sååå gott! Så med magen full av finafisken och sallad kommer efterrätten fram på bordet. En skål med apelsin och annanas (?) och en kanna vispad grädde. Och sen häller gubben på några dl strösocker uppepå för att det inte ska vara så surt.. -.-'
NEEEEEEEEEEEJ skriker LCHF-freaket i mig och jag stirrar med stora ögon när han rör runt med skeden så att sockret löser upp sig i vätskan i botten på skålen. Funderar på om jag borde låta bli att äta öht vid tanken på alla kolhydrater som gömmer sig i sörjan men tar slutligen en matsked med frukt och två matskedar grädde. Sött men gott.
Jag tror att kontrollfreaket har tagit över nu för varenda gång jag tittar på föda av olika slag kan jag inte låta bli att undra hur många kolhydrater det är i.. Det är väl iofs bra men hur ska man kunna "leva lite" då? Jag är rädd för kolhydraterna nu, jag vill inte ha tillbaka mitt sötsug och det kommer jag få om jag inte är försiktig med vad jag stoppar i mig och hur ofta jag gör det.
Hälsosamt eller ohälsosamt? Det är frågan.
Nu har jag iaf kommit hem igen, lite lagomt trött och frussen han jag stoppat tvättmaskinen full av tvätt och nu surrar den så fint i bakrunden. Funderar på om jag ska fixa till något att äta snart för magen börjar bli lite hungrig igen tror jag.. Så vad ska jag då välja? Karins gulasch eller helstekt kyckling i ugn?

Alldeles innan vi åkte ifrån farfar så följde jag med honom ut när han skulle rensa några gäddor som en kompis fiskat idag. In med kniven långt ner i magen och snitta uppåt, av med huvudet så att magsäcken och skiten följer med och sedan stycka den och hänga upp på torkning till hunden. Jag blev otroligt sugen på att fiska då! Längtar och längtar efter sommaren så att man kan packa med sig metspöt och maskburken och stå i en slänt någonstans och stirra ut på en spegelblank vattenyta i väntan på att flötet försvinner ner i djupet. Ojoj. Kom nu sommaren!


Hade tänkt att jag skulle städa och fixa också idag men det blev inget med det då dagen blev fullspäckad, om det inte blir någon mer tur i morgon så kör jag nog då ist. Hoppas verkligen att vädret är fult då.. för att vara vrång såklart.

 

Tant Rajja 7 år.
Dressyr på hög nivå, "fin tass". ;P

 
 
Junitjej

Junitjej

18 mars 2012 11:13

Vilken söt hund!!
din blogg är fantastiskt fin!

http://junitjejen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards