Direktlänk till inlägg 2 mars 2012

Morgonbestyr.

Av Pernilla - 2 mars 2012 11:08


 Morgonen började redan kl 8 när Cleo av någon anledning tyckte att det var morgon.. det gjorde dock inte jag så jag drog täcket över huvudet för att försöka sova en skvätt till. Tog ett tag innan jag domnade bort och vaknade igen 9.30 och gick upp.

Släppte ut fåglarna ur buren och tittade på en stund när gamla tuppen jagade den yngre och tänkte att nej nu får det vara nog.. Gamla tuppen är skitful nu för tiden då den yngre förmågan slitit bort de flesta av hans fjädrar på både huvudet och halsen så jag rev loss en kartongbit från en flyttlåda och körde ner i mitten av burbottnen. Så nu går tupparna med varsin höna, tanken är att fula tuppens fjädrar ska få en chans att växa ut igen. De är lite oroliga när de inte kan se varandra men det går nog över bara de vänjer sig.

(hoppas att ingen av dem är smart nog att hoppa över, en av hönorna gjorde det i början men jag misstänker att hon var missnöjd med val av tupp ;P)


Har duschat och ätit frukost samt börjat packa övernattningsväskan.. ska ju som bekant sova hos lilla mamman inatt.

Vädret är lika strålande idag också! Dumt att man ska jobba då.. hade hellre setat ute på en stol och njutit lite, kännt värmen mot skinnet.

Har redan börjat se en massa vårtecken också.. kom in en mygga den där dagen jag hade altandörren öppen.. och nu på morgonen studsade en liten hoppspindel runt på köksgolvet. Det var lätt avklarat med ett kuvert och en mosande fot. Jag tycker inte om spindlar.. >_< Vad som helst utom det och fästingar.. inga ormar heller för den delen..

Fan att jag inte har en stol nu som jag kunnat bära ut o sitta på.. börjar ju inte förrän 13 idag och nu hade jag ju haft världens läge att få lite sol.. well well.


Smell ya later!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards