Alla inlägg den 2 mars 2012

Av Pernilla - 2 mars 2012 23:28


Nu ligger jag i sängen inne på gästrummet hemma hos mamma.. har ätit köttfärssås med sallad och fetaost till middag och det var riktigt gott vill jag lova.

Påväg till jobbet går jag alltid efter järnvägen och eftersom att det varit töväder så länge nu har gången där blivit rena isbanan och jag halkade till minst 2 ggr och trodde att jag skulle fara omkull. Under HÖGA tjut såklart, sådär riktigt högt så att man får lov att skratta åt sig själv av förlägenhet, rädd för att någon annan ska ha hört! haha.

När jag kom till bron var jag för stunden säker och när jag tittade ut över isen såg jag att den spruckit upp så att man kunde se vattnet under!


 

Vårtecken eller vadå!?


På affären har det varit full fart också större delen av dagen, det var in massvis med vasalopps- turister på kvällen och när man sträckte på sig för att titta ut över butiken så man huvuden som guppade omkring överallt!

Då blev det lite lätta sommarkänningar sådär!

Fy attan vad jag längtar till sommaren nu! Jag vill ha värme och bad nu! Ljumna sommarkvällar när jag kan hänga på Lottas och ta en cider med nära vänner eller bara sitta ute på min lilla altan och snacka en massa skit inpå småtimmarna! Kanske med ett glas vin eller två. Lät inte det idylliskt så säg? :D


 

Jag brukar vanligtvis gå genom den lilla parken utanför vandrarhemmet när jag går ner till arbetet men något sa mig att det skulle bli lite för mycket Bambi på hal is, om man säger så.. Isen riktigt glimmade i solen och det var ju fint att titta på iaf.

Och ska jag vara ärlig så var inte stora vägen så mkt bättre heller.. jag undrar jag vem som har ansvar för sandningen i Furudal.. Det var glans-is även nerför backen utanför Lottas.


Undra om man ska ta och knyta sig för dagen kanske.. i morgon blire jobb 13-19.30 igen och sen är det bara söndagen kvar innan jag är ledig fram till på fredagen då jag ska få jobba tillbaka en fredag jag byttebort under flytten hit. Blir nice.


God natt

        &

              Sov gott!




Av Pernilla - 2 mars 2012 11:08


 Morgonen började redan kl 8 när Cleo av någon anledning tyckte att det var morgon.. det gjorde dock inte jag så jag drog täcket över huvudet för att försöka sova en skvätt till. Tog ett tag innan jag domnade bort och vaknade igen 9.30 och gick upp.

Släppte ut fåglarna ur buren och tittade på en stund när gamla tuppen jagade den yngre och tänkte att nej nu får det vara nog.. Gamla tuppen är skitful nu för tiden då den yngre förmågan slitit bort de flesta av hans fjädrar på både huvudet och halsen så jag rev loss en kartongbit från en flyttlåda och körde ner i mitten av burbottnen. Så nu går tupparna med varsin höna, tanken är att fula tuppens fjädrar ska få en chans att växa ut igen. De är lite oroliga när de inte kan se varandra men det går nog över bara de vänjer sig.

(hoppas att ingen av dem är smart nog att hoppa över, en av hönorna gjorde det i början men jag misstänker att hon var missnöjd med val av tupp ;P)


Har duschat och ätit frukost samt börjat packa övernattningsväskan.. ska ju som bekant sova hos lilla mamman inatt.

Vädret är lika strålande idag också! Dumt att man ska jobba då.. hade hellre setat ute på en stol och njutit lite, kännt värmen mot skinnet.

Har redan börjat se en massa vårtecken också.. kom in en mygga den där dagen jag hade altandörren öppen.. och nu på morgonen studsade en liten hoppspindel runt på köksgolvet. Det var lätt avklarat med ett kuvert och en mosande fot. Jag tycker inte om spindlar.. >_< Vad som helst utom det och fästingar.. inga ormar heller för den delen..

Fan att jag inte har en stol nu som jag kunnat bära ut o sitta på.. börjar ju inte förrän 13 idag och nu hade jag ju haft världens läge att få lite sol.. well well.


Smell ya later!

Skapa flashcards