Direktlänk till inlägg 1 mars 2012

Sömnbrist.

Av Pernilla - 1 mars 2012 08:35


Jösses vilken natt.. Först vaknade jag vid 01.00 alldeles klarvaken och fick lov att häva mig ur sängen för att först springa på toa och sedan dricka lite vatten. (Det är dumt att dricka vatten innan man går och lägger sig har jag märkt..!!)

Lyckades somna om efter en bra stund och vaknar till igen ungefär 04.20 av att det är ett jävla liv inne i vardagsrummet där alla birdsen huserar. Det dunkar och smäller i gallret på buren och Cleo är arg och gapar och skriker (trots att det är kolsvart där inne) så jag kastar av mig täcket och springer upp och sliter upp dörren innan jag tänder taklampan och blir halvblind. Går fram till buren där de flesta fåglarna panikflyger, tänker skylla på finkarna för någon av dem har antagligen halkat av sin sittpats och skrämt slag på resten av fåglarna. Öppnar burdörren för att hjälpa Grå upp från burbottnen bara för att känna en lätt duns på axeln och så trillar en vettskrämd vaktelhöna ner på golvet och springer bort tvärs över rummet för att gömma sig under en av fotöljerna. -.-'

Får tag i håven och följer efter henne och hon är till min stora glädje väldigt lättfångad så in med henne i buren igen och sedan hjälpa Grå upp igen som återigen studsat ner på bottnen. Se till så att alla sitter där de ska och sedan släcka lampan och dra igen dörren för att gå på toa igen. (Jävla vatten!)

Tillbaka ner i sängen och nu var jag helt säker på att jag inte skulle kunna somna alls men det måste jag ha gjort förr eller senare för nästa gång vaknade jag 8.30 av larmet. Pjuh.

Känner mig riiktigt trött fortfarande.. Men ska tvinga mig ur sängen snart och springa på toan.. igen..

Känner mig inte särskilt utvilad men det kommer förhoppningsvis gå bra på jobbet iaf. ;P


Jamen god morgon alla!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards