Alla inlägg den 1 mars 2012

Av Pernilla - 1 mars 2012 21:26


Oooh så skönt det var med en riktigt het dusch! Blir så frussen på kvällarna.. vet inte varför. .

Nu ligger jag iaf nerbäddad under duntäcket och ska nog försöka få lite skrivet.. om jag kan vill säga. Det har varit lite torka på sista tiden igen.

Hinner inte fundera och fantisera så mycket som jag skulle vilja, inspirationen är låg fast att det går mot vår.

Hoppas det vänder snart!


God natt

                 &

              Sov gott!   

Av Pernilla - 1 mars 2012 20:07


Vilket underbart väder det varit idag!



Dagen har gått fort som vanligt när man jobbar 10-19.30 och på rasten fick jag bara lov att passa på och sitta ute i solen en stund! Det var ju helt fantastiskt fint ute! Inte ett moln så långt ögat nådde! Slängde i mig luchen och sedan bar det av ut med foppatofflorna på i högsta hugg! Var ju kanske mindre skönt att få snö fulla skorna men jaja, vad är väl en bal på slottet?

 


Blev alldeles rosig och varm om kinderna och det var riktigt idylliskt

då en liten mes satt i trädet intill och kvittrade på för mig.

Pratade med en kund idag då denne frågade om jag hade en fågelbur jag ville bli av med och om


jag kanske t.o.m hade undulater jag ville göra mig av med.. och det har jag ju men det tar emot väldigt mycket av bara tanken på att göra mig av med Grå.. Men samtidigt har jag ju gått i de funderingarna ett tag nu och jag känner att jag hellre vill satsa på finkarna nu.. så får se om tjejen ringer i morgon eller kanske på lör förmiddag.
Prata kan man ju alltid göra och jag kommer ju inte göra mig av med dem lättvindigt. Jag har en hel del krav som måste uppfyllas om jag ens ska kunna tänka mig att ge bort dem till någon.!


Ska strax till o packa väskan för i morgon ska jag tydligen sova hos mamma.. -.-'
Hon var på mig och frågade redan igår, tror inte hon tycker om att vara ensam hemma eller så tycker hon om att vara runt mig så mycket. ? :P

Har nyss klämt i mig god mat och nu skulle jag kunna tänka mig att ta en dusch och sedan krypa ner i sängen..

Vill att det ska bli måndag så att B kommer.   


 
Det var så fint ute att man hade lust att gråta glädjetårar! :D



Smell ya later!


Av Pernilla - 1 mars 2012 08:35


Jösses vilken natt.. Först vaknade jag vid 01.00 alldeles klarvaken och fick lov att häva mig ur sängen för att först springa på toa och sedan dricka lite vatten. (Det är dumt att dricka vatten innan man går och lägger sig har jag märkt..!!)

Lyckades somna om efter en bra stund och vaknar till igen ungefär 04.20 av att det är ett jävla liv inne i vardagsrummet där alla birdsen huserar. Det dunkar och smäller i gallret på buren och Cleo är arg och gapar och skriker (trots att det är kolsvart där inne) så jag kastar av mig täcket och springer upp och sliter upp dörren innan jag tänder taklampan och blir halvblind. Går fram till buren där de flesta fåglarna panikflyger, tänker skylla på finkarna för någon av dem har antagligen halkat av sin sittpats och skrämt slag på resten av fåglarna. Öppnar burdörren för att hjälpa Grå upp från burbottnen bara för att känna en lätt duns på axeln och så trillar en vettskrämd vaktelhöna ner på golvet och springer bort tvärs över rummet för att gömma sig under en av fotöljerna. -.-'

Får tag i håven och följer efter henne och hon är till min stora glädje väldigt lättfångad så in med henne i buren igen och sedan hjälpa Grå upp igen som återigen studsat ner på bottnen. Se till så att alla sitter där de ska och sedan släcka lampan och dra igen dörren för att gå på toa igen. (Jävla vatten!)

Tillbaka ner i sängen och nu var jag helt säker på att jag inte skulle kunna somna alls men det måste jag ha gjort förr eller senare för nästa gång vaknade jag 8.30 av larmet. Pjuh.

Känner mig riiktigt trött fortfarande.. Men ska tvinga mig ur sängen snart och springa på toan.. igen..

Känner mig inte särskilt utvilad men det kommer förhoppningsvis gå bra på jobbet iaf. ;P


Jamen god morgon alla!  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12
13 14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards