Alla inlägg den 12 februari 2012

Av Pernilla - 12 februari 2012 15:52


UNDERBART är ordet!

Mamma kom hit för lite mer än två timmar sedan och vi gick genast bort till grannen T för att titta om hunden var ledig för en promenad. Det bar ingen hemma dessvärre så vi tog nästa grannhund nere hos Emma. ^^

Sen gick vi runt Furudal i solskenet i lite mer än en timme, fy tusan vad skönt det var!

Telefonen visar 0 gradigt nu och det kan inte ha varit så mycket mer när vi började gå. Perfekta förhållanden för en promenad!

Jag kom hem igen efter att ha lämnat tillbaka hunden ungefär 15.09 och jag är fortfarande alldeles varm om kinderna! :D

Hoppas verkligen att det är samma fina väder i morgon för isf går vi bort till T igen och provar om de är hemma då ist.


   

Mamma och Rocky. <3


Nu sitter jag med magen full av köttfärslimpa och väntar på att B och svärmor ska komma förbi. En kollega var förbi tidigare med en låda böcker och två stora påsar med vanilj och kanelbullar samt två lååånga rulltårtor. Som inflyttningspresent. ^^ Lucky me.

Mamma kom med Jonathan och med sig hade de en micro till mig. ^^ hihi. Tror jag ska flytta oftare, man får så fina presenter då.

Så idag ska jag micra, läsa böcker och trycka i mig bakverk!


Smell ya later!

Av Pernilla - 12 februari 2012 09:01


Blev som det ser ut utan jobb både lördag och idag, antar att L var frisk nog att jobba igen. Bummer. ;P

Jobbar inte förrän på ons igen och jobbar då ända till måndagen därpå. YES! Fick en extra dag där då en kollega ska vara ledig. ^^


Igår vad mamma på besök och jag hamnade genast i arbete.. Hon var smart och tyckte att jag skulle försöka skjuta ner fästena till gardinstängerna i de gamla fästena som redan satt på väggen för de hade hål och det gick. De sitter riktigt stadigt t.o.m Då slipper jag borra nya hål på de gamla hålen.. utom i ett fönster i vardagsrummet där det inte satt några fästen kvar, där får jag lov att skruva. Men det är faktiskt ganska otroligt vad mycket hemtrevligare det blir med gardiner i fönstren! Man känner sig mer hemma.

Måste dock köpa nya gardiner till köket för nu sitter mina egentliga sovrums-gardiner där. :P Men det ser inte så konstigt ut antar jag..


Annars diskade jag bara, tvättade och städade hos både mig och vaktlarna. Dagarna går fort fast att man inte har någon tv som tar upp tid.. Har egentligen inte saknat någon tv heller om jag ska vara helt ärlig, jag har haft saker att göra ändå.. Men det skulle ju vara trevligt att kunna klämma ner sig i en soffa och slötitta på en film nångång ibland.

Läste en massa också, läsa is the shit!


Jag tycker f.ö inte om internetet jag har på telefonen heller.. ibland går det över till 3G och då funkar det inte så bra på datorn. Skit.


Idag är solen framme så då är det riktiga kallgrader ute och jag som hade tänkt gå bort till T och låna hunden. Pratade med honom på Näcken sist jag jobbade och frågade om jag fick låna den nån gång ibland sådär och det fick jag så gärna. "Du får hålla i han hårt för han drar utav bara fan!" haha .

Det ska vi nog få bukt med. ^^


Senare kommer B och svärmor på visit, B stannar nån dag och myser lite.

Får se vad dagen har att bjuda på i övrigt.


hejsvej



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards