Alla inlägg den 31 januari 2012

Av Pernilla - 31 januari 2012 23:10


Snart är det onsdag och jag har uppskattningsvis 2 nätter kvar här innan jag ska bo in mig i nya lägenheten.. visst kommer jag komma tillbaka över några helger och så men det är nu det börjar sjunka in på riktigt. Jag låg nyss i B´s armar och vi pratade och kramades, smög in en puss här o där och så bara slår det mig att det inte kommer fortsätta vara så här. Jag kommer inte ligga i hans armar eller ens med hans värme intill mig på daglig basis, det kommer bara bli ett ibland..

I några sekunder där fick jag lite panik innan han drog mig nära, pussade mig i nacken och viskade att "När allt det vi redan genomgått inte slitit oss isär kommer inte det här heller att göra det". Då kändes det genast lite bättre igen och jag slappnade av. Han har ju rätt, vi är starka, det vi har är starkt. Jag tror inte jag älskat honom mer någonsin än vad jag gör just nu. Tillsammans känns vi som en mur som förtillfället inget kan rå på och det känns bra och tryggt.

Jag har nog aldrig känt mig mer säker på mig själv och oss än vad jag gör nu..


Det kommer bli slitigt att bo på varsitt håll, jag kommer att sakna honom och han kommer sakna mig. Vi kommer få ta varje tillfälle i akt att ses och det kommer nog bli ett himla bussåkande fram och tillbaka mellan Furudal och Vinäs tills han lyckats ta sitt körkort. 

Tanken är ju att han tillslut ska bo med mig i Furudal och jag hoppas innerligt att det kommer att bli så. Vi har varit tillsammans i 7 år den 13 Mars i år och har man varit tillsammans så länge och bott ihop större delen av de åren så kan man inte plötsligt bli särbos. Det vägrar jag och det vet han om. Han kommer heller inte få hur lång tid på sig som helst att fixa det där körkortet och det är han också införstådd med.

Hur skulle våran framtid se ut om vi levde på olika håll? Hur skulle det bli med barn och hela det köret? Det skulle inte funka då.


Nu ligger han här bredvid och snarkar och låter som ett helt kärnkraftverk.. det är ursäktat, han har faktiskt jobbat natt till i morse och har bara sovit ett par timmar mitt på dagen.

Jag borde försöka göra detsamma men tankarna bara snurrar och snurrar och ger mig igen ro....


 

Den finaste. <3

Av Pernilla - 31 januari 2012 21:37


Igår innan jag gick och la mig igår hoppas jag på att den här förkylningen jag råkat ut för bara skulle vara ett 72 timmars virus, men där gick jag på en nit.

Jag brukar aldrig bli sjuk på allvar, det har alltid varit lite sådär sjuk ena dan och sen nästa har det gått upp i rök.

Men så var det alltså inte den här gången.. jag känner mig fortfarande dålig och har haft ont i både halsen och huvudet större delen av dagen i fyra dagar nu.. fick ringa och sjukanmäla mig till chefen idag för jag skulle inte fixa att jobba såhär.

Och det känns både skit för mig och plånboken.. det är pengar jag verkligen skulle behöva så vilken tur att jag har bytt bort fre-sön pga flytt så att jag inte bara hipp som happ blev av med de dagarna också! Pjuh!


Så idag har jag tryckt i mig onyttigheter (för halsens skull... nej okej för min också..) och legat på soffan eller i sängen och glott på diverse saker. Jag och B har tittat på film, In time och Drive. Helt okej.

I morgon är det till att kravla sig upp på hästen igen för nu blire inge mer onyttigt på ett tag! Ett långt tag.

B jobbar i morgon så jag vet inte vad jag ska göra.. eller vad jag orkar göra. -.-'

Alternativt gå igenom lägenheten och se om jag glömt att packa ner något för på fredag smäller det! :D


Heejsvej

Av Pernilla - 31 januari 2012 01:17


Galen, jag är galen i glass.

Galen, jag är galen i glass.

Glass, glass, glass i stora lass, lass, lass ja jag är galen i glass.

När solen skiner..


Ja ni hajar.

Tror att jag levt på glass hela dagen.. halsen har inte blivit bättre trots all glass och Vicks halstabletter med honungssmak.

Lindrad, ja. Men inte botad.

Huvudet har varit lika segt som igår och jag har varit trött mest hela dagen.

Har ätit ipren, harklat och svalt.

Ajaj.

Trots sjukdomstillståndet har jag lyckats packa två kartonger till och blev som resultat alldeles genomsvettig och trött.

Resten av dagen har jag legat på soffan och tittat på Mike & Molly eller Simpsson och liknande..

Hoppas verkligen att det känns bättre i morgon annars vet jag inte hur jag ska göra med Onsdagen och Torsdagen när jag egentligen ska jobba..

Helgen har jag ju lyckats byta bort pga flytt men kul att kämpa med det medan man är sjuk. -.-'

B jobbar natt och här ligger jag alldeles själv, sjuk och slut.

Tycker att han kunde ha vab(b?)at för min skull.. ;P

Det hjälper ju inte riktigt att jag natten till idag bara drömde mardrömmar och sov som ett as.. vaknade mitt i natten av både rädsla och genomtäppt näsa och fick lov att gå upp en stund, snorta lite nezeril tills han vaknade och sedan be om att få ligga på insidan.

Sov som ett barn efter det.

Inga mer mardrömmar.

Behöver jag säga att jag inte ser framemot natten`?

Tänk om jag drömmer läskiga drömmar igen.. då finns det ju ingen B som kan ligga på sängens utsida och skydda mig.

Buhu.


Och godnatt.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards