Alla inlägg under december 2011

Av Pernilla - 7 december 2011 13:46


Dagens låt: Josh Turner - Would you go with me. (Har blivit lite kär i honom tror jag.. <3)



Har tagit det lite lugnt såhär innan jobbet men blev ändå uppskrämd 8.30 av sotaren som klampade runt uppe på taket och sedan smällde i alla dörrar han hittade. Då blir man lite trött.

Har sovit dåligt, eller nej det var inte sant, jag har legat konstigt. Det måste vara bland de obekvämaste sängar jag någonsin legat i.


Det har snöat en liten skvätt och jag har tittat på Cesar Milan ^^

Funderar på att knata ut och mata de stackars ignorerade fågelsatarna som snurrar runt fågelstugan som flugor kring en löda.


Annars väntar jag bara på samtalet från jobbet att varorna kommit så att det är dags att klä sig och promenera ner på byggden. Saknar B och hoppas att veckan år fort! Vill hem och kramas!

Av Pernilla - 6 december 2011 20:17



Finaste B när vi vaktade djur hos svärfar. Tror att det är någon typ av middag där men jag ser inte vad :P



Världens finaste Smula. <3



 


Simba har smällt ner sig i klöspelaren, behövs det ens sägas att han knappt får plats när han ligger i den?



Det här var vad som mötte mig när jag kom innanför dörren hos mamma.. Inte okej. -_-'

 

Av Pernilla - 6 december 2011 18:48


Som jag visste som jag skitdåligt inatt.. jag vet att det är en vanesak att lära sig sova ensam där i Mora men det funkar inte, antagligen funkar det inte för att B är hemma mer än han är borta på nätterna. Kan inte slappna av alls där..

Gick iaf upp lite innan 10 och började med att diska, plockade sedan och dammsög överallt innan jag tog mig tid för lite tekake- frukost och Skyrim. ^^

Jävla Shadowmere, jag råkade hoppa ut för ett berg och hästjävlen koolade.. -_-' Där är det dåligt att det inte är som i Oblivion, den hästen kan inte dö!

Nu måste jag vänta i 15-20 dagar innan kusen återuppstår.. typiskt. Hatar när det händer.


Knatade ut til bussen medan jag pratade slut på batteriet i telefonen med Emma och fick sitta nere på Mora i 1 o 1/2 timme i kylan och vänta på bussen. Höll på att frysa arslet av mig och inte blev det bättre när jag klev på bussen heller. Nöten som körde verkade ha kalluften på i fläktarna.. -_-'

Hoppade av på Näcken och handlade lite innan mamma ringde Jonathan som fick komma och hämta mig ^^ Palla gå hem och frysa resterande arsel av sig. Nä!


Nu sitter jag vid datorn som syns, har nyss smällt i mig lite mat för att kanske bli mindre trött vet inte om det hjälpt dock så blir nog en dusch inom en snar framtid. Funderar på att krypa ner under täcket och läsa senaste numret av Nära också.. hmhm.


Ska visa en bild sen av vad som mötte mig i halen när jag kom in men mobilen ligger på laddning just nu. :P

Av Pernilla - 5 december 2011 17:27


Om jag ska skriva om varenda liten detalj kommer det ta för alltid att bli klar så jag drar det i lite snabbare drag.

På fredagen promenerade jag hem till svärfar där jag och B skulle sitta hund/kattvakt hela helgen, helgen har alltså gått ut på att ta promenader och mata en redan alldeles för tjock katt, sova i våningssäng och glo på tv.

Har gått massor med hunden vilket varit extremt skönt och vilket får mig att bli ledsen över att jag är inte har en egen som jag tvingas gå ut med när det blåser isbjörnar eller regnar, helst ska det både regna och snöa samtidigt.

Det har vart mysigt och på söndagen tog vi med hunden och gick hem till lägenheten igen, svärfar kom hit på kvällen och hämtade hunden samt gav oss en flaska jordgubbsvin som tack.


Jag har mest känt mig grå och trött och just nu skulle jag inte ha någonting emot att gå i idé ett par månader. Hur värdelöst är det inte att andra advent har hunnit passera och inte mer än ett par snökorn finns att skåda? Är det här vinter det? Neej jag tror inte det!


Idag har jag följt med sandra på besiktning av bil och sedan handlat lite på Maxi och tagit en sväng in på magazinet. (det heter egentligen Zoo kompaniet eller nåt annat löjligt nuförtiden men jag tänker fortsätta kalla det magazinet).

Har gjort kycklingsallad, vinkat av B vid tåget (nej men vi dörren iaf), han ska nämligen på kurs till Sthlm med jobbet i ett par dagar. Buhu.

Inte för att det gör mig så mkt egentligen då jag packar väskan i morgon och drar till Furudalen, dock inte med den tidiga bussen den här gången!

Ska jobba Ons-Sön vilket kommer ge fint med kosing ^^


Snart blir det lite efterrätt i min ensamhet i form av hallon och björnbär med en liten sockerkakstrekant och en klick grädde. Som jag längtat!

Kommer inte sova bra inatt och planerar att spela Skyrim tills ögonen faller ihop. Yes.


Smell ya later.

Av Pernilla - 4 december 2011 19:45


Har trillat av radarn ett par dagar men jag lovar att det kommer en uppdatering, i morgon som senast!

Av Pernilla - 1 december 2011 11:24


Ojoj så man hade längtat och för att vara ärlig var inte förväntningarna så värst höga med tanke på att fjärde boken i serien är den sämsta av alla. Jag hade tänkt att det skulle bli svårt att göra film av den alls men siddu där hade jag fel!


Jag förstår faktiskt inte vad de flesta verkar klaga på?

Personligen tyckte jag att den var hur fin som helst och bra! Jag längtar redan till sista delen ska komma! Oooh Edward <3


"Its an extraordinary thing- to meet someone who you can bare yourself to, who'll accept you for what you are. I've been waiting,it seems like for a every long time to get beyond what I am and with Bella, I feel I could finally begin. So I'd like to propose a toast to my beautiful bride: No measure of time with you would be long enough, but we'll start with forever". -- Edwards tal på bröllopet. Man smälter ju bara en smula.. ^^


Jag har redan hunnit äta kyckling och fått ont i magen.. hamnat på ett skitjobbigt ställe i Skyrim som det verkar nästintill omöjligt att ta sig ifrån och dagen har bara börjat.. hur kan den möjligtvis sluta?


Åååh jag vill att sista delen ska komma NU! lalalala. .


 



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards