Alla inlägg under december 2011

Av Pernilla - 26 december 2011 11:34


Vet inte hur jag ska orka riktigt.

Inne i köket finns ett stort berg med disk efter julätandet, i vardagsrummet finnt det en massa skräp att plocka ihop samt ett akvarium att städa, samt sopor att gå ner till soprummet med. Och jag vet inte om jag orkar röra mig en meter.

Ligger på sängen och känner mig lite mer som en zombie idag.. har sovit mkt och länge men är fortfarande trött. Kunde jag så skulle jag ligga kvar här heeela dagen och bara läsa.. kanske är precis vad jag borde göra?

Skickade ett litet sms till B att han väl kunde köpa med sig en diskmaskin när han kommer hem men nej det kunde han inte.. typiskt. Usch.


Jag vill skriva skriva skriva men det vill inte komma ut nånting..


 


Bara för att den var så HAHA på nå vis.

IN YOUR FACE liksom!

Av Pernilla - 25 december 2011 12:30


Är det inte ganska otroligt att man måste spänna i sig så mkt mat som det är fysiskt möjligt innan man är nöjd? 

Fan vad glad man blir över att det bara är jul en gång om året.. 


Igår kom svärmor med bror på fika och juklappsutbyte innan de for vidare mot julfirande och jag och B satte oss till bords för att äta efterlängtad Jansson! :D

Julen har vart avslappnad och stressfri vilket kännts viktigt. Jag håller mig helst borta från stress så mkt som möjligt och firandet i vår ensamhet har vart mysigt.

Klappar har det också funnits och av jobbet fick jag en gigantisk chokladask och en slant, av mamma, pappa och Folke har jag också fått pengar och kan nöjt säga att jag nu sitter på en mindre förmögenhet. ;P Skämtåsido. Av svärmor fick jag (antar jag) årets version av WWF´s pandalykta och en ask after eight. Tycker att lyktan eller vilken annan sak som helst från WWF är en jättesmart present, man ger inte bara bort något fint utan stödjer samtidigt en bra sak! Mer sånt!


Idag sitter jag ensam då B återigen är på jobbet men det gör inte så mkt. Det känns okej att ligga på soffan och läsa första delen av VD och äta chokladpraliner. ^^ 


Hejsvej


Av Pernilla - 22 december 2011 19:49


Ibland är det bra roligt att jobba!

Idag var det in först en karl som kom med ett gäng tanter och handlade, han kom fram till kassan och stod och pratade en stund och var trevlig. efter ett tag gick han in i affären för att handla och kommer tillbaka några minuter senare "Jag blev så till mig när jag såg dig att jag glömde vad jag skulle handla"


Ett par timmar senare kommer det in ännu en karl för att handla, han handlar ett stort lass och åker. Kommer tillbaka en stund senare och handlar ännu ett lass. "Hej det var längesen, jag kan inte riktigt hålla mig borta från dig"


^^



Lina var också in i sällskap av karl och det var mkt trevligt! :D


Pratade lite med en av människorna som hyr ut lägenheter i Furudal idag eftersom att jag fått nys om att en snart ska bli ledig på ett område där jag verkligen skulle kunna tänka mig att bo så jag körde en utfrågning om hyra och sånt.. Blev riktigt sugen och eftersom att jag ändå tänkt flytta tillbaka till Furudal pga jobb så kanske det vore dags? 

Har pratat med B också om det och han tycker att jag ska slå till. Så jag hoppas att I kommer in i morgon igen så att jag kan fråga om det finns några mer som är intresserade eller om jag kan få paxa den lite lätt och komma och titta när den är tömd. ^^ Hihi. 

Spännande, det känns som att jag skulle "flytta hemifrån" på riktigt då. Jag har ju så att säga aldrig bott själv. Inte för att jag skulle bo själv så himla länge (hoppas jag) men det kanske skulle vara skönt samtidigt. Hmhm. 

Det är iaf en två på markplan med två uteplatser, en på framsidan och en på baksidan. PERFEKT!

Hoppas hoppas.


nu sitter jag hemma hos pappa i Östanvik med liten Fia och snyltar på hennes internet då mitt verkar ha kajkat ihop.. Det måste vara nåt fel på mottagningen eller nåt för det har alltid funkat här tidigare! 

Nåja, en fryspizza ligger i ugnen och jag känner att en dusch vore på sin rätta plats. I morgon är det jobb igen och sen fortsätter jag till Mora med julmat så att jag och B kan ha mysjul på lördag. Nize. 


Puss och hej


 







Av Pernilla - 20 december 2011 23:43


Tittade nyss på en film, Cradle 2 the grave eller nåt sånt i min ensamhet medan B låg i sängen och snarkade. (stackarn har jobbat natt och hållt sig vaken hela dagen så han gick och la sig ungefär 08.30)

Jet Li var iaf en av huvudrollerna och är det bara jag eller är han riktigt sexig? (kanske lite sexistiskt men jaja..)

Stor man i liten förpackning? Kanske hans gigantiska utstrålning? Eller självförtroendet?


 

Nånting är det iaf. :P

Borde väl försöka sova då jag ska upp tidigt i morgon för att ta bussen till Furudal. Jobbar tre dagar och ska bo hos pappa och Fia under dem. Trevligt!

Av Pernilla - 20 december 2011 10:53


Har sovit som en kratta. Vaknat flera gånger och fått lov att titta på klockan fast att jag inte haft någon tid att passa. Kan inte fatta att det ska vara så omöjligt att sova här ensam fast att jag gjort det så många ggr. Gick t.o.m och la mig i skaplig tid (läs 00.30) och var faktiskt riktigt trött efter gårdagens natt men nej då. Känner mig alldeles seg och tung i huvudet nu.. tänker ligga med rumpan bar en stund till och vänta på att Sandra ska komma så att vi kan åka och handla lite. Tänker nog inte göra många knop idag inte. Tycker att B kan skynda sig hem nu ist för att vara borta och stoppa i sig tårta eller liknande.. ;P


Oj kanske borde städa hos vaktlarna innan sandra kommer så att det bara är att skaka ner de små krypen åt dem sen..



Smell ya later!



 


Furudal in the morning.

Av Pernilla - 19 december 2011 15:28






Det här är byån innan "makeovern", handtagen är tyvärr borta så visualisera!
Det var mässingfärgade ringar med en vit plastbit under, det fulaste som funnits!



Och här är byrån efter!

När jag lyckats köpa en ny knopp efter den borttappade (!!)

Vit halvmatt färg och nya knoppar. ^^



   

Av Pernilla - 19 december 2011 15:07


Igår kom jag över en sida eller det kanske rent av var en blogg där någon skrev att de ofta hade klardrömmar, eller lucid dreams som det heter på engelska. En klardröm betyder att man är gradvis medveten eller helt medveten om att man drömmer och att man kan styra eller ändra händelseförloppet i drömmen. Skithäftigt jag vet!


Jag är alltid medveten om att jag drömmer, fråga mig inte hur men det har jag nog alltid varit men jag tror inte att jag någonsin försökt styra en dröm medvetet om man bortser från inatt. Jag lade mig och hoppades att jag skulle få drömma och det gjorde jag lyckligtvis nog! Och det var första gången jag lyckats ändra på något i en dröm.


Jag var i ett hus, nere i källaren och stod i en lång korridor. Någon meter längre fram fans en dörr och där inne var det som en "snickar"- hörna kan vi säga och inne i det rummet fans en människa som jag aldrig vill se någonsin igen. Jag hörde rösten men jag såg honom inte och medan han pratade hörde jag att han närmade sig dörröppningen och det skulle inte stå på förrän han kom ut i korridoren där jag stod. Och jag kände då att NEJ jag vill inte se den där jävla människan, jag springer upp för trappan ist så att jag slipper. Jag valde alltså själv att vända mig om och gå därifrån, JAG. Det är svårt att förklara men jag bestämde själv att jag skulle gå därifrån. Inte min sovande hjärna utan jag.

Och när jag kom fram till trappen så gick det sååå saaaaakta uppför, kanske för att jag inte har så mkt erfarenhet att bestämma själv hur min dröm ska se ut. Men huvudsaken är att det funkade iaf och jag slapp se amöban. ^^


Och vid ett tillfälle trodde jag att jag var påväg att vakna för färgerna i drömmen blev helt plötsligt väldigt vita och urvattnade som om jag höll på att öppna ögonen och återvända till verkligheten men i sista sekund så gjorde jag inte det och allting blev färgglatt igen. För jag drömmer också i färg, jag har hört att det är vanligare att människor drömmer i svartvitt. Och om jag vaknar när jag drömmer något så kan jag lägga mig och somna om och drömmen fortsätter där den slutade. 


Jag läste också att man kan frammana människor om man vill när man drömmer och inatt ska jag vara själv här.. undra vem jag ska försöka få fram då och vad vi ska göra.. ^^


Tyckte att det var värt ett inlägg eftersom att det är väldigt häftigt och måste väl erkänna att jag är vääääldigt seg i huvudet idag, för att inte säga trött!


hejsvej







Av Pernilla - 18 december 2011 19:43


Har på senaste tiden blivit väldigt sugen på att pierca mig.. igen.

Har ju, eller kanske rättare sagt hade ett hål i läppen för några år sedan.. kanske borde undersöka om det går att klämma igenom en stav eller nåt.. Men känner ändå att jag skulle vilja ha flera. Ojoj.

Är det någon ålderskris kanske? Kanske för att min yngsta lillebror håller på och påminner mig om att det inte står på förrän jag blir 30? O.o

Hemska tanke! Jag är inte mogen eller redo att bli 30 än! Hjääälp. Det är förvisso några år kvar så jag kanske hinner mogna in i den rollen.. eller åldersgruppen. Jag kan ju trösta mig med att jag aldrig kommer vara äldre än alla andra som är födda 85- ;P


Vart borde jag pierca mig?



JÄVLAR! den hade växt igen.. -.-

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards