Direktlänk till inlägg 18 december 2011

Åsiktsfull.

Av Pernilla - 18 december 2011 09:18


Större delen av sommaren och tiden därefter har en av mina bröder tjatat om att jag borde se Game of thrones för att det är såååå bra. Det finns någon mer som sagt samma sak så okej, för ett par dagar sen gav jag och sambon det en chans. Det började ganska intressant och när avsnittet var slut förundrades jag än en gång över varför behovet av att trycka in så mycket nakna kvinnokroppar och framförallt bröst som möjligt är så stort?

Vad är meningen? Vilken funktion uppfyller det? Är nakna bröst någon sorts nyckel- grej i film? Vill jag få tuttar uppkörda i ansiktet var och varannan minut så kan jag titta på vilken porrfilm som helst. Så då börjar jag ju fundera.. har de så mycket naket med för att annars skulle ingen vilja se programmet? Eller missar jag något? Nu har jag ju bara sett ett endaste avsnitt så jag ska väl för att vara rättvis inte döma ut hela serien men iaf.

Har skådespelerskorna ingen självrespekt heller? "Visar jag tuttarna i den här filmen så kommer allllllllaaa vilja ha med mig i sina filmer!! :D) Är det lite så kanske? 



Och varför är bröst ett sådant laddat ämne för mig? Det har jag också funderat över för överlag så har jag ju ingenting emot bröst, absolut ingenting. Men det är nog det att jag vill ha ett val om jag vill få det uppkört i ansiktet eller inte när det kommer till film. Men kanske är det just det som behövs? Bröst i film menar jag, för att avsexualisera och göra det mindre laddat? Eller?

Är det mig det är fel på? Jag kanske är lite gammalmodig där och tycker att den nakna kroppen är något privat och inte nåt som man basunerar ut för hela världen.. Men samtidigt tycker feministen i mig att vill en kvinna gå med bar överkropp ute i verkligheten, på stan, på stranden, på badhuset så ska hon göra det. Varför o varför är det så laddat och motstridigt?


Och sen ska vi väl inte ens tala om på vilket sätt kvinnorna blir behandlade på i serien. Men jaja det är en annan diskussion. Funderar starkt på att fortsätta med andra avsnittet bara för att stilla min nyfikenhet på om det kommer fortsätta på samma tema.



Och sen över till något helt annat. Jag och B satt och pratade igår och kom in på luciafirande när han börjar prata om ett dagis någonstans där de bestämt att barnen inte skulle få klä ut sig till pepparkaksgubbar för att det kunde vara rasistiskt. Men va, vänta nu!? O.o

Det framgick inte av det han sa om de inte fick sjunga låten heller så det vet jag tyvärr inget om men iaf.

Pepparkakor = bruna. Hur är det rasistiskt? Det är väl ett faktum att pepparkakor är bruna.

Det var nog det löjligaste jag har hört och då är jag en av de minst rasistiska människorna jag känner och när t.o.m jag får lov att reagera så är det ngt som är fel.


Men oookej. Jag vaknade 8 idag när B gick upp för att göra sig i ordning för jobbet, gick upp 8.30 med föreställningen om att jag skulle ta en morgon promenad. Tittar ut och ser hur det blåser samt snöar, magen skriker efter tekakor så det är bara att hoppa ur kläderna igen och ta på sig myskläderna och äta. Nu är jag trött igen och funderar på att knyta mig. Nu har jag tänkt och tyckt så mkt idag att jag borde få semester resten av dagen.


Hejsvej.

 
 
kackmarie

kackmarie

18 december 2011 22:12

Har oxå hört det där om pepparkaks gubbarna. Verkar vara så överallt. Har verkligen gått till överdrift nu!!

http://mariekack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards