Direktlänk till inlägg 5 december 2011

Helgen som var.

Av Pernilla - 5 december 2011 17:27


Om jag ska skriva om varenda liten detalj kommer det ta för alltid att bli klar så jag drar det i lite snabbare drag.

På fredagen promenerade jag hem till svärfar där jag och B skulle sitta hund/kattvakt hela helgen, helgen har alltså gått ut på att ta promenader och mata en redan alldeles för tjock katt, sova i våningssäng och glo på tv.

Har gått massor med hunden vilket varit extremt skönt och vilket får mig att bli ledsen över att jag är inte har en egen som jag tvingas gå ut med när det blåser isbjörnar eller regnar, helst ska det både regna och snöa samtidigt.

Det har vart mysigt och på söndagen tog vi med hunden och gick hem till lägenheten igen, svärfar kom hit på kvällen och hämtade hunden samt gav oss en flaska jordgubbsvin som tack.


Jag har mest känt mig grå och trött och just nu skulle jag inte ha någonting emot att gå i idé ett par månader. Hur värdelöst är det inte att andra advent har hunnit passera och inte mer än ett par snökorn finns att skåda? Är det här vinter det? Neej jag tror inte det!


Idag har jag följt med sandra på besiktning av bil och sedan handlat lite på Maxi och tagit en sväng in på magazinet. (det heter egentligen Zoo kompaniet eller nåt annat löjligt nuförtiden men jag tänker fortsätta kalla det magazinet).

Har gjort kycklingsallad, vinkat av B vid tåget (nej men vi dörren iaf), han ska nämligen på kurs till Sthlm med jobbet i ett par dagar. Buhu.

Inte för att det gör mig så mkt egentligen då jag packar väskan i morgon och drar till Furudalen, dock inte med den tidiga bussen den här gången!

Ska jobba Ons-Sön vilket kommer ge fint med kosing ^^


Snart blir det lite efterrätt i min ensamhet i form av hallon och björnbär med en liten sockerkakstrekant och en klick grädde. Som jag längtat!

Kommer inte sova bra inatt och planerar att spela Skyrim tills ögonen faller ihop. Yes.


Smell ya later.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards