Direktlänk till inlägg 20 september 2011

Welcome to the family.

Av Pernilla - 20 september 2011 19:59


Idag körde jag igång redan kl 10. Började med frukost bestående av hårdbröd och makrill medan jag tittade på senaste avsnittet av Sons of Anarchy (Opie <3).

Sen hörde lillasyster av sig så då var det bara att sätta igång med lite städning av hemmet. B diskade och jag plockade och dammsög, plus gjorde rent hos vaktlar och finkar.

Satte därefter igång med att göra köttfärslimpa som blev klar precis till kl 14.00 då syster knackade på dörren.(hon sa f.ö att det var den godaste köttfärslimpan hon ngnsin ätit! Sug på den!)

Medan B åkte till svärmor på middag så åt jag och Fia köttfärslimpa med ris och sås i vårat eget sällskap. Pratade en massa och kollade på olika trailers till kommande filmer som vi ser framemot!

Hon har alldeles nyss åkt och B har fortfarande inte kommit hem. Innan han väl kommer hem hoppas jag att han hinner handla lite så att jag kan baka bullar i morgon ^^ Efter mammas recept såklart! Ååh vad jag längtar efter att få sätta tänderna i sådana bullar! Massa smask inuti och ett kg pärlsocker ovanpå! Mumma!


Annars idag har jag inte hunnit göra så mkt. Hunnit få hem lite film iaf som jag ska roa mig med nu när B ska jobba 7 dagar i sträck. Jag är mest glad för att ingen av dem är natt. :P Vi ska nog titta på läskig film ikväll hoppas jag! Det var så längesen att jag inte ens kommer ihåg när jag såg en skräckfilm senast. Det har liksom inte känts som ngn mening då han jobbat natt så ofta och jag mest skulle ligga och skrämma upp mig själv med diverse bilder och inte få en blund. :P ja jag vet att jag är fånig.


Nu återstår bara att vänta så det är nog precis vad jag ska göra!


 

Syster.

 
 
KackMarie

KackMarie

21 september 2011 19:27

Jahaaa det ska man man verkligen känna sig stolt över om man gjort ngt som kräsna Fia tycker om. :p

http://mariekack.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Pernilla - 26 februari 2019 08:27

  Efter 8 år på bloggplatsen har jag bestämt mig för att byta bloggportal till blogg.se Det beror mest på att bloggplatsen fortfarande använder sig av flash och att datorerna hemma har blivit lite för moderna för adobe. :P   Så nu kommer jag ...

Av Pernilla - 24 februari 2019 15:36

Long time no see. Jag vet inte ens vad jag vill med det här längre eller hur jag egentligen tänker om det men jag försöker en gång till och kanske att det blir väldigt sporadiskt eller att jag kanske lyckas hitta gnistan igen så att det blir lite m...

Av Pernilla - 5 september 2017 16:19

Islänningen Kalle.       TInkern/Irish coben Annie.           Annie med dottern Vilja.       Ursöta lilla Vilja.           Vilja och Caroline.      ...

Av Pernilla - 7 juni 2017 21:03

       

Av Pernilla - 9 december 2016 17:36

                 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17 18
19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards